Cu această întrebare s-a adresat un consumator din satul Căinarii Vechi, care s-a plâns de majorarea prețurilor în unele magazine din localitate. Acest lucru s-a făcut resimțit foarte bine de când a început epidemia de COVID-19, afirmă cititorul nostru, care ne-a rugat să-i păstrăm anonimatul. Același fenomentâ l-au sesizat și alți cititori ai Observatorului de Nord.
Am readresat această întrebare autorităților raionale, pentru a afla cum pot consumatorii să-și apere drepturile pe timpul epidemiei. Ne-a răspuns la întrebare doamna Svetlana Păunescu, vicepreședinta raionului Soroca:
“Sorocaddf@sfs.md – aceasta este adresa pe care pot fi trimise sesizările privind mărirea neîntemeiată a prețurilor. Sesizările sunt recepționate de o persoană responsabilă din cadrul Serviciului Fiscal de Stat Soroca. Ulterior ele sunt remise Aparatului Central al SFS unde sunt examinate.
La etapa următoare, dacă se adeveresc datele indicate, se iau măsuri în conformitate cu legislația în vigoare. Este de dorit că în sesizare să fie indicat concret unitatea de comerț și produsul la care se atestă mărirea nejustificată a prețului”.