Observatorul de Nord scria acum o săptămână că Republica Moldova va primi un împrumut de 98 de milioane de euro pentru reabilitarea drumurilor regionale. Printre drumurile regionale ce urmează să fie reparate este și Coridorul 5: R13 – Ivanovca-Izvoare-Ocolina-M2 cu o lungime de 35 km.
Ulterior deputatul Ion Babici de la PAS, s-a revoltat pe rețelele de socializare că pentru reparația drumului nu a votat și Alla Pilipețcaia, deasemenea deputat din raionul Soroca.
„Ipocrizia deputatei Alla Pilipețchi de la PSRM – vă prezint un exemplu clar de ipocrizie în politica noastră moldovenească. Deputata Alla Pilipețchi, care ar trebui să reprezinte interesele raionului Soroca, a ales să nu susțină două proiecte de lege, cruciale pentru renovarea drumurilor din această regiune, care urmează să asigure acces dintre localitățile raioanelor Soroca și Florești.
În loc să se concentreze pe dezvoltarea raionului Soroca, condus de soțul său, Veaceslav Rusnac, Pilipețchi preferă să alerge în vizite la Moscova, susținând un regim criminal care omoară copiii din Ucraina. Cum poate cineva să se declare apărător al sorocenilor, dar să nu sprijine inițiativele care pot îmbunătăți viața lor? Drumurile deteriorate sunt o problemă reală, care afectează nu doar transportul, ci și economia locală. În timp ce deputata vorbește prin târguri despre ideile socialiste de dezvoltare, faptele sale spun o poveste diferită. Deși nu s-au isprăvit cu drumul spre Vasilcău, unde sunt foarte multe întrebări, socialiștii soroceni nu susțin proiectele naționale pentru renovarea infrastructurii rutiere.
Proiectul a trecut prin comisii, el a avut avizele necesare, ea nici nu a fost la comisia ei când a fost prezentat acest proiect. Au fost câțiva deputați de la PSRM care au votat, ei de ce au decis să susțină? Plus, fracțiunea PSRM/PCRM a fost de acord să se voteze în 2 lecturi. Ce spune în postarea ei doamna Pilipețchi nu ține ca argument. De regulă când opoziția are pretenții la proiecte nu este posibil votul în două lecturi se votează peste o ședință în lectura a doua. Toate comisiile au dat avizul pe proiect. Banii alocați pentru acest drum sunt legați de două proiecte de lege 229 și 230. Ambele au trecut prin aceiași procedură. De regulă așa proiecte ele sunt susținute de toți, pentru că vizează pozitiv toți alegătorii. Opoziția nu vine cu obiecții la astfel de proiecte și ele sunt votate. Acum cred că a fost o neînțelegere între ei. Unii au votat alții sau abținut, contra nu a fost nici un vot. Doamna Pilipețchi măcar din respect pentru alegătorii din Căinarii Vechi cel puțin, putea să voteze” menționează parlamentarul.
Totodată am cerut opinia doamnei deputat Alla Pilipețcaia în privința aceste acuzații.
„În legătură cu informațiile răspândite de către domnul deputat Ion Babici privind rezultatul votării asupra proiectelor 229 și 230, Vă comunic următoarele aspecte, pe care colegul meu din Parlament a evitat să le menționeze:
1. Aceste proiecte de legi au fost înregistrate în Parlament cu mai puțin de 48 de ore înainte de a fi supuse votului.
2. Aceste proiecte de legi au fost introduse în suplimentul la ordinea de zi a ședinței plenare a Parlamentului, care a fost adus la cunoștința deputaților în seara înainte de ședința.
3. Proiectele de legi date vizează ratificarea unor acorduri de împrumut, ale căror condiții au fost negociate de Guvern și nu pot suporta schimbări la intenția deputaților. Acest tip de proiecte de legi fie se adoptă fie se resping de legiuitor în întregime.
4. Proiectele de legi date nu au fost dezbătute pe toate platformele accesibile unui deputat în Parlament, nu au avut loc consultări și/sau audieri publice, conform Legii 239/2008 privind transparența în procesul decizional, precum și nu au fost dezbătute în toate comisiile de profil, inclusiv Comisia Mediu din care fac parte.
5. În sinteza ședinței plenare a Parlamentului, asociația “Promo-LEX” a punctat, că ordinea de zi a ședinței din 11 iulie a fost modificată în proporție de 189%. “Promo-LEX” menționează că un rulaj atât de mare al proiectelor introduse, în prima săptămână în ordinea de zi bisăptămânală, afectează atât transparența decizională, cât și previzibilitatea procesului legislativ. La fel, “Promo-LEX” subliniază că documentele aferente proiectelor de acte normative trebuie publicate cu suficient timp înainte de ședința Parlamentului, pentru a asigura transparența și accesibilitatea părților interesate la proiectele examinate.
În activitatea mea de deputat în Parlament întotdeauna am fost ghidată de dorința de a susține cetățenii și de a contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor. Tot în acest sens, am ales să fiu reticentă în votarea unui proiect înaintat în grabă, care vizează angajamente financiare pentru cetățenii noștri. Amintesc ca datoria de stat în anul 2023 a crescut cu cca 9,3 miliarde de lei.
La fel, Fracțiunea Blocului Comuniștilor și Socialiștilor nu odată a ridicat întrebarea referitor la fentarea procedurilor de dezbatere și adoptarea în grabă a proiectelor de legi, venite peste noapte, lipsind deputații de posibilitatea de a analiza calitativ inițiativele propuse pentru votare. Totuși, specularea pe seama acestor “șiretlicuri” ale guvernării rămâne a fi o întrebare de bun simț…” afirmă doamna deputat.
Amintim că printre drumurile regionale selectate sunt Coridorul 8.1 și Coridorul 8.2 – Cornești-Boghenii Noi – Napadeni-M5(G88) cu o lungime de 33 km; Coridorul 24 – R34-Ciobălaccia-Tărtaul-R56-Baimaclia-Enichioi-R37 cu o lungime de 43 km. Banii vor fi utilizați, de asemenea, pentru modernizarea și construcția punctelor de frontieră Giurgiulești, Leușeni și Ungheni și a drumurilor de acces către acestea.














