Profesorii din Soroca au fost instruiţi cum să activeze pe timp de criză

0
344

O sută de profesori şi manageri de şcoli din raionul Soroca au fost instruiţi cum să-şi desfăşoare activitatea mai eficient în condiţii de criză. Pedagogii spun că pandemia de COVID-19 şi războiul din Ucraina şi-au pus amprenta pe calitatea procesului educaţional.

Dascălii sunt nevoiţi să fie inventivi pentru a menţine interesul şi motivaţia elevilor pentru studii. Au fost organizate ateliere de lucru inclusiv pentru părinţi şi copii unde au învăţat tehnici noi de adaptare la schimbările ce se produc în societate, relatează Moldova 1.

După ce au fost nevoiţi să facă lecţiilor online şi în condiţii de carantină, profesorii din Soroca spun că acum provocările în activitatea lor sunt generate de războiul declanşat de Rusia în Ucraina.

„Aflându-ne la graniţa cu Ucraina am fost nevoiţi iarăşi să facem faţă provocărilor deja de ordin moral, şi psihic sau psihologic. Să le explicăm copiilor ce înseamnă un război, ce înseamnă auzirea bubuiturilor, cum să reacţioneze”, spune directorul gimnaziului din Rudi, Elena Raischi.

„Avem nevoie să fim şi noi rezistenţi la schimbări, să identificăm soluţii în condiţii neexplorate încă”, spune directorul adjunct al liceului Petru Rareş din Soroca, Cristina Prisăcaru.

„Tema conferinţei este despre rezilienţă, despre cum dezvoltăm capacitate cadrelor didactice de a rezista acestor vremuri complicate”, a declarat şefa direcţiei de învăţământ di Soroca, Angela Muşenco.

Elevii au fost instruiţi cum să se adapteze situaţiilor de criză, iar părinţilor li s-a explicat cât de importantă este implicarea lor în procesul educaţional.

„Am participat la activităţi online, am fost prezenţi, ne-am implicat. Sperăm ca în continuare să nu mai avem parte nici de COVID şi nici de război şi să putem fi prezenţi la şcoală”, spune Cezara Lisnic.
Ateliere de lucru au fost organizate de trei profesori de la Universitate de Stat din Moldova.

„Vom fi alături de cadrele didactice ori de câte ori vor avea nevoie, în ceea ce priveşte perfecţionarea lor, în ceea ce priveşte dezvoltarea competenţelor profesionale”, a declarat şefa centrului de formare continuă al USM, Tatiana Turchina.

Conferinţa pedagogică, cu genericul „Dezvoltarea rezilienţei în mediul şcolar – un imperativ al timpului” a fost organizată de Direcţia de învăţământ a raionului Soroca în cooperare cu USM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.