Într-o inițiativă care îmbină educația cu distracția, Biblioteca pentru Copii din Florești a dat startul Taberei de zi, desfășurată între 16 și 27 iunie. Zeci de copii participă activ la un program care le dezvoltă dragostea pentru lectură și le oferă lecții esențiale despre siguranță, sănătate și prevenție, susținute de specialiști în domeniu.
Tabăra de zi organizată de Biblioteca Filială pentru Copii din Florești se dovedește a fi un reper educațional și recreativ pentru comunitate. În perioada 16–27 iunie, copiii sunt antrenați într-o varietate de activități creative și informative: lecturi interactive, prezentări de carte, jocuri, vizionări de filmulețe educative și ateliere dedicate scriitorilor.
Elementul distinctiv al acestei ediții îl reprezintă prezența unor invitați speciali, care le-au vorbit copiilor despre siguranță și sănătate. Printre aceștia se numără Ana Medvețchi, inspector pe minori din cadrul Inspectoratului de Poliție, și Constantin Dzero, șef al Serviciului Prevenție din cadrul Secției Situații Excepționale Florești. Aceștia au susținut sesiuni informative pe teme vitale pentru cei mici: „Siguranța personală”, „Reguli de apărare împotriva incendiilor la taberele de odihnă”, și „Cum să evităm consecințele caniculei și să păstrăm sănătatea”.
Copiii au primit nu doar informații utile, ci și ocazia de a explora lumea reală a intervențiilor în situații de urgență, în cadrul unei excursii organizate la Secția Situații Excepționale Florești. Experiența s-a dovedit memorabilă pentru participanți, completând perfect învățarea teoretică cu exemple practice și inspiraționale.
Atmosfera din cadrul taberei este descrisă de organizatori ca fiind una „prietenoasă și veselă”, în care copiii se implică activ, dezvoltând atât abilități de comunicare, cât și spirit civic.
Tabăra de zi de la Biblioteca pentru Copii Florești este un exemplu de bună practică în educația non-formală, reușind să aducă împreună lectura, siguranța și distracția. Inițiativa oferă nu doar o alternativă constructivă pentru vacanța de vară, ci și un spațiu în care copiii învață cum să fie mai responsabili, mai curioși și mai conștienți de lumea din jurul lor.
Ina RÂBALCHIN














