La Instituția de Educație Timpurie Nr. 13 „Steluța” din municipiul Soroca se desfășoară un proiect educațional de mare anvergură, intitulat „Acces și Acceptare”. Această inițiativă își propune să promoveze incluziunea și egalitatea de șanse pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, sensibilizând comunitatea față de diversitatea prezentă în rândul preșcolarilor.
Proiectul, derulat în trei etape, implică activități educative, teoretice și practice, alături de un parteneriat solid cu părinții, Primăria Municipiului Soroca, SAP Soroca și Direcția Învățământ Soroca.
Etapele proiectului „Acces și Acceptare”
1. Ședința cu părinții: „Universul – șanse egale”, având ca temă centrală egalitatea de șanse
pentru toți copiii.
2. Seminar teoretico-practic: ”Diferențele și diversitatea vârstei preșcolare”
3. Pregătirea jucăriilor pentru „Brăduțul Speranțelor”, în cadrul căreia copiii, părinții și
cadrele didactice s-au reunit într-un masterclass creativ, unde au pregătit jucării pentru
„Brăduțul Speranțelor”.
Această activitate simbolică promovează solidaritatea și empatia, oferind totodată un prilej de colaborare între toate părțile implicate. Părinții au fost încântați de această experiență, declarând că realizarea jucăriilor alături de copii reprezintă o amintire de neuitat. „Vom păstra această experiență ca o amintire îndelungată. Totodată, vom realiza astfel de jucării împreună cu toți membrii familiei”, a afirmat unul dintre părinți.
Proiectul „Acces și Acceptare” devine astfel un exemplu demn de urmat, demonstrând că prin eforturi comune putem construi o societate mai incluzivă, în care toți copiii să aibă șanse egale la dezvoltare și succes.
Reportaj video realizat în cadrul proiectului Jurnaliștii Civici, de la „Observatorul de Nord”, dacă vrei să faci parte din echipa noastră, ne poți scrie AICI.
Reporter MoJo: Ecaterina Muntean