În loc de reparație, noi promisiuni și “speranțe” de la Ion Chicu pentru drumul Şolcani-Arioneşti

0
650

O nouă promisiune făcută de prim-ministrul Ion Chicu referitoare la traseul Şolcani-Arioneşti lăsat de izbeliște în ultimii ani. Oficialul a vizitat ieri raionul Soroca, și a vorbit printre altele și despre drumul care leagă Soroca de Otaci.

Serviciul de presă al Guvernului informează că “de asemenea, a fost accentuată necesitatea de a repara traseul Șolcani-Oneşti (de fapt este Arionești – n.a.), care este într-o stare deplorabilă. Valoarea estimată a lucrărilor este de 500 milioane de lei: “Compania selectată anterior nu și-a onorat obligațiunile și am fost nevoiți să reziliem contractul. Va trebui să contractăm un alt agent economic. În noiembrie va fi decizia Băncii Europene de Investiții și Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru a aloca acești bani. Sper că din primăvară se vor începe lucrările la acest proiect”.”

Amintim că după ce “Observatorul de Nord” a publicat în luna februarie un articol despre faptul că tronsonul Soroca-Otaci nu se regăsește pe lista drumurilor care vor fi reabilitate și modernizate în anul 2020 cititorii au distribuit și comentate activ acest articol. Printre cei care au comentat a fost și Ion Chicu, Prim-ministrul Republicii Moldova, acesta a comentat de pe contul său personal de Facebook, și a venit cu o precizare la subiect. “Acest drum este inclus în program. Concursul va fi anunțat pe parcursul lunii februarie. Este din finanțare străină și procedurile durează un pic mai mult. Sperăm să reușim să începem lucrările pe parcursul verii. Depinde care companie internațională va câștiga concursul și cât de repede își vor aduce aici tehnica de construcție.”

Între timp Administrația de Stat a Drumurilor ne informa că deși era planificată o nouă licitație pentru 2020 “conform planului de achiziţii”, banii necesari nu mai sunt.

“Reabilitarea drumurilor R14 “R6 — Codrul Nou — Soroca — Unguri – Frontiera cu Ucraina”, km 92,62 — 123,62 si R34 “Hincesti — Leova — Cahul” km 0,00 — 83,00 au fost finanțate de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare din aceeași tranșă a împrumutului Nr. 45094 din data de 28.06.2013. Conform planului de achizitii, licitatia pentru reabilitarea drumului menționat mai sus trebuia să aibă loc în decursul anului 2020, după finalizarea procesului de achiziții a contractului de reabilitare a drumului R34 “Hincesti — Leova — Cahul”, lucru agreat cu Instituțiile Financiare Internaționale.

În urma relicitării contractului pentru reabilitarea drumului R 34 “Hincesti —
Leova — Cahul”, km 0,00 — 83,00, reabilitarea drumului R14 a rămas fără acoperire
financiară, astfel, pentru relicitarea contractului de reabilitare a drumului R14 “R6 —
Codrul Nou — Soroca — Unguri — Frontiera cu Ucraina”, km 92,62 — 123,62 urmează
de a identifica sursele financiare adiționale.

Până la selectarea prin licitație a altui antreprenor cu care va fi semnat un nou
contract, S.A. “Drumuri Soroca” vor executa lucrări de întreținere periodică pentru
asigurarea continuității traficului rutier” se spune în răspunsul Administrației de Stat a Drumurilor.

Menționăm că dacă drumul s-ar fi reparat doar cu promisiuni oficiale, vorbe și “speranțe deșarte”, demult ar fi fost finisat și ar fi avut vreo șase benzi de circulație. 


Articolul precedentDacă pentru tine „Limba noastră–i o comoară”, participă la Concursul anunțat de MECC
Articolul următorO nouă “gunoiște” pe strada Vasile Stroescu din Soroca / VIDEO
Licenţiat în jurnalism și Master în Științe ale Comunicării, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, Universitatea de Stat din Moldova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.