Cel puțin o afirmație în acest sens a fost făcută de Secretarul de stat de la Ministerul de Finanțe, Dorel Noroc, pentru sputnic.md. Or, această prevedere se conține în proiectul politicii bugetar-fiscale pentru 2021.
„Toate aceste prohibiții nu prea au dat rezultate. Mă refer la autoturismele pe care le avem. În plus, când se vine cu o interdicție, persoanele încearcă să ocolească această interdicție. Și această ocolire se întâmplă fără să se achite impozite sau taxe la bugetul de stat. Iată de ce noi considerăm că aceste interziceri nu sunt binevenite, dar desigur că aici aspectul ecologic este foarte important și el trebuie rezolvat prin taxe mari pentru mașinile care poluează mai mult. Ceea ce înseamnă că odată cu excluderea acestor interziceri trebuie să adoptăm și un sistem de taxare foarte dur pentru cei care importă mașini mai vechi”, a declarat Dorel Noroc în studioul Sputnik.
Secretarul de stat susține că ar trebui anulată și interdicția de a importa autobuze mai vechi de 10 ani. „Noi prin această interdicție am dispersat piața foarte puternic, când avem câteva unități de autobuze noi. Ele sunt foarte scumpe și agenții economici care asigură curse interurbane nu își permit să le cumpere, pentru că ele nu se răscumpără. Și avem autobuze foarte-foarte vechi – de la 20 de ani și mai vechi. Partea de mijloc practic nu există. Noi trebuie să stimulăm astfel încât cele de 30 de ani să fie înlocuite cu autobuze de 15 ani cel puțin – aceasta va fi un efect al scoaterii acestei prohibiții”, a mai spus Dorel Noroc… În prezent în Republica Moldova este interzis și importul tractoarelor agricole mai vechi de 12 ani. (SURSA: sputnic.md)