10 sfaturi pentru a reduce glicemia din sânge prin alimentație

0
6427

Astăzi, 16 noiembrie 2022 în cadrul proiectului „Reducerea poverii diabetului zaharat în raionul Soroca” la Centrul de Sănătate Soroca s-a desfășurat un seminar cu genericul „Alimentația sănătoasă” pentru persoanele cu diabet zaharat. La acest curs au participat în jur de 20 de persoane. Aceștia, au aflat cum trebuie să se intereseze activ de sănătatea lor și să administreze tratamentul. 

Fiind prezenți și noi la acest curs, ne-am informat despre TOP 10 sfaturi pentru o alimentație sănătoasă pentru persoanele cu diabet zaharat.

  1. Mâncați mai multe produse vegetale și mai puține produse de origine animală.
  2. Consumați mai multe alimente proaspete și mai puține alimente procesate; evitați mâncărurile de tip fast-food.
  3. Alegeți cu înțelepciune grăsimile: reduceți consumul de carne, pielea de pe carnea de pasăre, produse lactate grase, margarina, alimentele prăjite; folosiți ulei de masline pentru a găti alimentele și consumați pește și nuci pentru a asimila necesarul de „grăsimi bune”.
  4. Mâncați proteine cu moderație; optați cu încredere pentru pește și carne de pasăre fără piele, soia și fasole.
  5. Consumați mai multe alimente bogate în potasiu, cum ar fi fructele citrice, bananele și legumele; mâncați mai multe alimente bogate în calciu, precum produsele lactate cu un conținut scăzut de grăsimi, brocoli, spanac și tofu.
  6. Mâncați mai multe produse din cereale, în special produse din cereale integrale, o cantitate de cel puțin 170 grame: 1 cană de cereale uscate; o jumătate de cană d cereale fierte, orez sau paste; o felie de pâine de 28 de grame; cerealele integrale și orezul brun ar trebui să furnizeze cel puțin o jumătate din necesarul zilnic de cereale.
  7. Includeți semințe și nuci nesărate în dietă.
  8. Consumați ouă; încercați să nu depășiți un gălbenuș de ou pe zi, inclusiv gălbenușurile folosite în prepararea mâncărurilor.
  9. Evitați dietele tip capriciu, schemele nutriționale extreme sau neconvenționale.
  10. Dacă alegeți să mâncați carne roșie, încercați să reduceți aportul la două porții de 100 grame pe săptămână. Evitați carnea grasă.

Sunt depistați persoane noi care sunt bolnavi cu diabet zaharat, și într-adevăr nu cunosc nimic despre alimentația corectă. Pacienții au rămas satisfăcuți, după cursul de astăzi. Medicul de la Centrul de Sănătate Soroca a accentuat că pe parcursul zilei, pacienții trebuie să consume trei mese principale și trei gustări. Respectarea hranei și dietei îi ajută pe cei bolnavi de diabet zaharat să treacă peste această povară grea. Toți pacienții care au fost astăzi la acest curs, au primit câte un pachet de hrișcă, care este foarte necesar pentru hrana bolnavilor de diabet zaharat”, ne-a spus Maria Cernopîscaia, medic la Centrul de Sănătate Publică Soroca. 

Persoanele cu diabet zaharat trebuie să depună efort pentru a menține nivelul zahărului din sânge cât mai aproape de limitele normale pentru a preveni complicațiile pe termen scurt și lung.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.