Servicii GRATUITE și servicii CONTRA PLATĂ ce le poți solicita în bibliotecile publice

0
186

Guvernul a aprobat un regulament care prevede ca bibliotecile publice să ofere o parte din servicii contra cost. Prețul acestora diferă de la caz la caz, însă bibliotecile prestează și o sumedenie de servicii gratuite.

Vedeți în continuare, care sunt serviciile gratuite și cele pentru care trebuie să plătim în bibliotecile publice.

Lista serviciilor de bibliotecă de bază oferite gratuit

  1. Turul sau prezentarea bibliotecii pentru public și/sau utilizatori;
  2. Orientarea și îndrumarea în spațiile bibliotecii;
  3. Oferirea materialelor promoționale ale bibliotecii;
  4. Acces, la sediul bibliotecii și/sau la distanță, la instrumentele de informare despre resursele informaționale și serviciile bibliotecii, inclusiv la catalogul tradițional sau catalogul electronic al bibliotecii;
  5. Accesul, la sediul bibliotecii, la resursele informaționale ale acesteia pe diferite suporturi (colecții de documente de bibliotecă, baze de date, obiecte);
  6. Acces la utilizarea echipamentului bibliotecii (calculatoare, tablete, printere etc.);
  7. Împrumut de documente tipărite la domiciliu;
  8. Consultarea pe loc a documentelor;
  9. Împrumut de documente pe loc, în incinta bibliotecii;
  10. Deservirea prin vizită la domiciliu pentru persoanele cu dizabilități locomotorii;
  11. Împrumut interbibliotecar național (cu excepția costurilor de reproducere și expediere prin poștă);
  12. Acces, la sediul bibliotecii și la distanță, la colecțiile electronice ale bibliotecii;
  13. Rezervarea documentelor de bibliotecă care nu sunt disponibile la momentul solicitării;
  14. Rezervarea echipamentelor bibliotecii (calculatoare, tablete, printere etc.);
  15. Prelungirea prin telefon, email și alte mijloace de comunicare a termenului de împrumut pentru documentele de bibliotecă;
  16. Servicii de referințe;
  17. Elaborarea bibliografiilor în limita documentelor din colecțiile bibliotecii;
  18. Elaborarea buletinelor de achiziții de documente ale bibliotecii;
  19. Instruirea utilizatorilor în cultura informației;
  20. Instruirea non-formală a utilizatorilor în vederea alfabetizării digitale a acestora;
  21. Organizarea de expoziții ale colecțiilor proprii ale bibliotecii;
  22. Organizarea programelor și a activităților cu caracter literar, cultural, educativ, social, academic, de recreere (ex. întâlniri cu personalități din diverse domenii, lansări și prezentări de carte, discuții literare, zile de informare, ore a poveștilor, mese rotunde etc.);
  23. Oferirea spațiului pentru comunicare non-formală (discuții, dezbateri etc.), studiu individual, precum și pentru activități în grup (studiu în grup, clubul temei pentru acasă etc.);
  24. Oferirea spațiului pentru expoziții, evenimente sau activități de importanță socială sau comunitară, în limita capacităților tehnico-materiale;
  25. Expertiza documentelor de bibliotecă pasibile de export, serviciu prestat exclusiv de Biblioteca Națională a Republicii Moldova;
  26. Oferirea prin blog-ul bibliotecii a informațiilor despre resursele informaționale, serviciile și facilitățile oferite;
  27. Oferirea accesului la Internet prin intermediul echipamentului bibliotecii;
  28. Oferirea accesului la Internet de la dispozitivele utilizatorului prin rețeaua Wi-Fi a bibliotecii;
  29. Oferirea accesului şi consultarea bazelor de date create sau achiziționate de bibliotecă;
  30. Instruirea utilizatorilor cu ajutorul mijloacelor electronice;
  31. Organizarea expozițiilor virtuale;
  32. Organizarea evenimentelor virtuale.

Alte servicii de bibliotecă gratuite

  1. Servicii de referințe electronice;
  2. Difuzarea selectivă a informației (DSI);
  3. Instruire non-formală în diverse domenii: limbi străine, stilul de viață sănătos, cunoaștere personală, dezvoltare economică, antreprenoriat, educație financiară, agricultură, educație mediatică, sau de dezvoltare a altor abilități personale și/sau profesionale, în limita parteneriatelor încheiate;
  4. Împrumutul electronic (împrumut de cărți electronice cu suport de citire; împrumut de cărți electronice cu transmiterea către utilizator doar a conținutului, fără suport de citire);
  5. Furnizarea electronică de documente cu acces indirect;
  6. Consultarea repozitoriului instituțional;
  7. Servicii pentru dispozitive mobile;
  8. Servicii de utilitate interactivă, inclusiv servicii pe rețele sociale, bloguri, wiki etc.;
  9. Servicii de asistență pentru autoarhivarea documentelor în arhivele electronice deschise (Self-archiving);

Servicii contra plată

Sursa: gov.md


Articolul precedentAvocatul Poporului pentru Drepturile Copilului s-a autosesizat în cazul condițiilor deplorabile în Secția de pediatrie a spitalul raional Soroca
Articolul următorBASARABIA: În căutarea altui Alexandru Ioan Cuza
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.