Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) anunță că nu va mai elibera certificate pe suport de hârtie începând cu data de 1 decembrie curent, iar instituţiile care cer asemenea documente de la cetățeni vor putea obţine informaţiile necesare prin accesarea datelor deţinute de CNAS, cu suportul Agenţiei de Guvernare Electronică.
Or, în prezent este înregistrat un număr mare de adresări ale beneficiarilor la Casele Teritoriale de Asigurări Sociale pentru eliberarea diferitor tipuri de certificate, extrase din cont şi alte documente, ce urmează a fi prezentate la alte instituţii pentru a beneficia de diferite servicii şi facilităţi. „Acest lucru afectează procesul de deservire a beneficiarilor şi solicitanţilor de prestaţii sociale, inclusiv în condiţiile situaţiei pandemice actuale, generând riscuri pentru sănătatea celor mai vulnerabile categorii de populaţie deservite de CTAS. Pentru eficientizarea guvernării prin schimbul de date între autorităţi şi instituţii care prestează servicii publice, acestea pot utiliza o Platformă tehnologică comună de schimb de date – MConnect. Cetățenii vor oferi autorităților publice datele personale o singură dată, iar instituțiile publice utilizează aceste date pentru prestarea serviciilor guvernamentale”, se arată într-un comunicat de presă al CNAS.
Accesarea datelor necesare prin acest sistem reduce povara administrativă asupra cetăţenilor şi va ajută la rezolvarea mai rapidă și mai eficientă a problemelor acestora, asigurând o comunicare mai eficientă între autoritate şi beneficiarii săi.