În timp ce combustibilul s-a scumpit semnificativ, iar tariful la transportul public din municipiul Soroca s-a mărit de la începutul anului trecut de 2,5 ori, bugetele familiilor sunt puse la grele încercări. Cele mai ieftine soluții rămân în continuare aceleași — mersul pe jos sau pe bicicletă. Trotinetele clasice și cele electrice sunt la fel o alternativă pentru soroceni.
Amintim că Primăria Soroca a marcat, în 2020, piste pentru bicicliști pe cheiul Nistrului. Benzile au fost aplicate pe o porțiune de 280 de metri, între vamă și cetate. “Noi lucrăm în prezent asupra planului operațional în cadrul Programului Național de dezvoltare a orașelor-poli de creștere, unde primul proiect este dedicat falezei Nistrului, pe un segment de 7 kilometri, inclusiv cu piste pentru bicicliști”, ne-a declarat Lilia Pilipețchi, primarul municipiului Soroca.
Pentru cei care zilnic urmează să coboare și să urce dealul Sorocii încă nu s-a găsit o soluție, deși de vreo trei decenii în unele orășele europene funcționează CycloCable, un fel de lift pentru a urca dealul cu bicicleta (strada Dimitrie Bolintineanu are potențial pentru un proiect similar).
Bicicletele pentru mulți dintre noi ar fi o soluție, am mai scăpa de ambuteiaje dimineața și ne-am bucura de viața pe două roți.