Domeniul Herneacova: unde te simți acasă, între natură și gust autentic

0
35

De la viziunea unui spațiu de reconectare cu natura și mâncarea bună, la o destinație HORECA de succes. Libl Roxana ne va relata povestea Domeniului Herneacova, unde este despre pasiune, adaptare și excelență. Într-un peisaj dominat de frumusețea autentică a locului, antreprenorii din spatele acestui concept au navigat cu succes provocările inițiale ale construirii unei echipe solide și au îmbrățișat cu entuziasm impactul aderării României la UE, transformând cerințele europene în garanții de calitate și oportunități de creștere.

– Ce v-a motivat să intrați în industria HORECA și care a fost cea mai mare provocare la începutul drumului?

– Ne-a motivat dorința de a crea un spațiu autentic, unde oamenii să se poată reconecta cu natura, cu mâncarea bună și cu atmosfera relaxată – toate într-un cadru unic, cum este Domeniul Herneacova. A fost o oportunitate de a valorifica frumusețea locului printr-o experiență gastronomică completă. Cea mai mare provocare a fost, fără îndoială, formarea unei echipe stabile și bine pregătite, care să înțeleagă standardele HORECA și să livreze constant calitate, în ciuda sezonalității și a presiunii zilnice.

– Cum ați simțit că aderarea României la UE a influențat standardele de calitate, preferințele clienților și, implicit, modul în care ați dezvoltat afacerea dumneavoastră?

– Aderarea la UE a ridicat semnificativ așteptările în materie de calitate, transparență și servicii. Clienții sunt mai informați, mai exigenți, mai orientați spre sustenabilitate și experiențe autentice. Pentru noi, acest lucru a însemnat adaptarea meniului, aprovizionarea cu produse locale de calitate superioară, dar și implementarea unor standarde europene în ceea ce privește igiena, serviciile și formarea personalului.

– Având în vedere specificul HORECA, ați observat o schimbare în profilul turiștilor sau clienților internaționali ? Cum vă adaptați ofertei pentru ei?

– Da, am observat o creștere a numărului de turiști internaționali, mai ales în sezonul cald. Cei din UE sunt atrași de autenticitate, natură, preparate locale și un ambient relaxant, dar cu servicii de calitate. Ne adaptăm oferta prin meniuri bilingve, preparate cu influențe internaționale, dar cu ingrediente locale, și prin formarea personalului în comunicare și ospitalitate la standarde europene.

– Cum gestionați relațiile cu furnizorii de produse alimentare sau echipamente, în special dacă aceștia provin din alte state membre UE? Ce criterii sunt esențiale în alegerea lor?

– Colaborăm atât cu furnizori locali, cât și cu parteneri din UE pentru anumite echipamente sau produse care nu se găsesc la calitatea dorită în România. Criteriile esențiale sunt calitatea, constanța livrării, trasabilitatea produselor și comunicarea eficientă. Prețul contează, dar nu este decisiv dacă restul criteriilor sunt îndeplinite.

– Ce provocări ați întâmpinat în adaptarea la normele europene de igienă și siguranță alimentară (HACCP)? Le considerați o povară sau o garanție a calității?

– Inițial, pot părea o povară administrativă, mai ales în faza de implementare, dar pe termen lung s-au dovedit a fi un standard necesar și o garanție a calității și siguranței pentru clienți.
Am investit în instruirea personalului și în dotări moderne, astfel încât respectarea normelor HACCP să fie parte firească din activitatea zilnică.

– Digitalizarea a transformat multe aspecte ale HORECA. Ce platforme sau tehnologii folosiți?

– Folosim platforme pentru rezervări online, Google Business și rețelele sociale pentru promovare, dar și sisteme digitale de gestiune pentru comenzi, inventar și feedback de la clienți. De asemenea, analizăm comportamentul clienților cu ajutorul unor instrumente digitale pentru a ne adapta oferta și a răspunde mai bine așteptărilor lor.

– Cum vă mențineți la curent cu tendințele culinare și de ospitalitate la nivel european și cum le integrați în conceptul locației?

– Participăm la târguri și conferințe de profil, urmărim publicații de specialitate și suntem în legătură cu alți antreprenori din HORECA. Încercăm să aducem influențe noi în meniu, fie prin reinterpretarea unor preparate europene cu ingrediente locale, fie prin îmbunătățirea serviciului în funcție de trendurile observate.

– Ce strategii folosiți pentru a fideliza clienții și a crea o experiență memorabilă?

– Punem accent pe detalii, de la prezentarea preparatelor, la modul în care ești întâmpinat și servit. Organizăm evenimente tematice, seri cu muzică live, brunchuri de weekend și activități pentru copii și familii. Folosim și canale digitale pentru comunicare personalizată, reduceri pentru clienții fideli sau mici cadouri simbolice cum ar fi o lumânare handmade la ocazii speciale.

–  Dacă ați putea importa un concept de succes sau un produs gastronomic dintr-o altă țară a UE, care ar fi acela și cum l-ați adapta pieței din România?

– Ne-ar plăcea să aducem conceptul scandinav de hygge dining, mese relaxate, cu accent pe confort, simplitate și conectare între oameni – dar adaptat cu produse românești, de sezon. L-am integra în cadrul natural de la Herneacova, prin seri tematice, mese comune și un meniu slow food bazat pe rețete românești reinterpretate.

– Ce sfat i-ați da unui tânăr antreprenor care visează să-și deschidă o afacere în HORECA?

– Să nu înceapă fără o strategie clară, să se înconjoare de o echipă bună și să fie pregătit pentru muncă intensă și adaptabilitate constantă. Succesul nu vine doar din pasiune, ci din perseverență, atenție la detalii și o înțelegere profundă a nevoilor clientului. Iar cel mai important: să aibă curajul să fie autentic.

Paula Butuc


Articolul precedentFemeile vârstnice, afectate de concedieri abuzive și pensii mai mici cu peste 16% față de bărbați
Articolul următorFotografia zilei: Know-how de la Soroca – transport public cu aer condiționat
OdN
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.