Olimpiadele și concursurile școlare reprezintă un element esențial al sistemului educațional, având rolul de a stimula excelența și de a motiva elevii să își dezvolte cunoștințele și abilitățile într-un mod competitiv. Aceste competiții oferă oportunități valoroase pentru elevi de a-și testa limitele, de a câștiga recunoaștere și de a-și construi un viitor solid în domeniul lor de interes.
In temeiul art. 19 din Codul educației al Republicii Moldova nr. 152/2014, al Regulamentului privind concursurile și olimpiadele școlare, aprobat prin Ordinul nr. 1222/2020, precum și al Ordinului nr. 1584 din 05.11.2024 cu privire la organizarea olimpiadelor raionale/municipale/zonale în baza testelor unice, în anul 2025 și în scopul organizării eficiente a olimpiadelor locale și zonale la disciplinele de cultură generală pentru elevii din instituțiile de învățământ profesional tehnic postsecundar și postsecundar nonterțiar, în cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” din Soroca a fost instituit un grup de lucru constituit din șefii de catedre: Lilia Zagaievscaia-Rezneac, Valentina Rusu și Victoria Nosov.
Concursurile școlare locale au acoperit o gamă variată de discipline și domenii, adresându-se elevilor cu înclinații academice. Elevii Colegiului „Mihai Eminescu” din Soroca au participat la olimpiada zonală la disciplinele de cultură generală (instituțiile de învățământ profesional tehnic postsecundar), în perioada 2 februarie – 22 februarie 2025, în zona „Nord”, municipiul Bălți.
Un concurs întotdeauna se încheie cu un clasament și cu acordarea unor premii celor mai buni participanți. Astfel, elevii au obținut următoarele rezultate:
Numele și prenumele elevului | Disciplina de concurs | Profesorul (grad didactic) | Locul ocupat |
Șoimu Chiril | Istoria românilor și universală | Uretii Dumitru (grad didactic II) | I (cu plecare la etapa republicană) |
Sandu Ana |
Limba franceză | Strelciuc Veronica (grad didactic II) | I (cu plecare la etapa republicană) |
Bunesco Marina | Geografia | Bordianu Simion (grad didactic I) | II |
Badarev Cristina | Limba și literatura română | Bulat Diana (grad didactic I) | II |
Pînzari Victoria | Limba engleză | Guțu Svetlana (grad didactic II) | II |
Bulat Constanța | Biologia | Bordianu Simion (grad didactic superior) | III |
Orbu Ana-Maria | Limba și literatura română | Revenco Victoria (grad didactic I) | III |
Știrbu Alesea |
Limba și literatura română |
Mariana Vovc (grad didactic superior) |
III |
Badarev Cristina | Istoria românilor și universală | Rebeja Valentina (grad didactic II) | III |
Sandu Ana | Istoria românilor și universală | Uretii Dumitru (grad didactic II) | III |
Braniște Victoria |
Limba franceză | Zahaievscaia-Rezneac Lilia, (grad didactic I) | III |
Pînzari Victoria | Geografia | Nosov Victoria (grad didactic I) | Mențiune |
Borozan Maria | Geografia | Fiodorciuc Daniela (grad didactic II) | Mențiune |
Bruma Alisa | Biologia | Sîrbu Cristina (grad didactic II) | Mențiune |
Miriuță Laura | Biologia | Sîrbu Cristina (grad didactic II) | Mențiune |
Orbu Ana-Maria | Istoria românilor și universală | Uretii Dumitru (grad didactic II) | Mențiune |
Postolachi Mihai | Limba engleză | Calaraș Tatiana (grad didactic II) | Mențiune |
Celac Elena | Limba franceză | Zagaievscaia-Rezneac
Lilia, (grad didactic I) |
Mențiune |
Succesul este dat, în primul rând, de o pregătire teoretică și practică înaltă și eficientă a elevilor, aceștia fiind evidențiați prin calitățile superioare ale personalității lor, precum:
- Capacități intelectuale elevate (memorie, logică, gândire abstractă și creativă, imaginație bogată, spirit de observație, coeficient înalt de inteligență).
- Spirit de independență, inițiativă și competiție loială. Motivații și aspirații superioare față de învățătură și viață.
Vreau să felicit acești tineri, care sunt viitorul nostru, și să îi încurajez, spunându-le că numai prin studiu vor atinge culmile spre care tind. Sunteți resursa cea mai valoroasă și, simultan, cea mai sensibilă, care avansează și se impune în orice segment al societății.
Mulțumiri și felicitări profesorilor, care au sădit în sufletul elevilor dragostea de carte și de cunoaștere. Le mulțumim părinților pentru educația și grija oferită copiilor și îi îndemnăm să rămână în continuare parteneri reali în activitatea colegiului, spre binele copiilor și al societății noastre.
Obiectivul general al Colegiului „Mihai Eminescu” din Soroca rămâne dezvoltarea capacităților și talentelor deosebite în vederea constituirii și dezvoltării viitorului potențial intelectual.
Virgilia Celac, directoare adjunct pentru instruire și educație, grad managerial superior