Șosele muzicale în România: Ce melodii vor auzi șoferii pe autostradă

0
110
melodia “Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, ar putea ajuta la reducerea numărului de accidente.
melodia “Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, ar putea ajuta la reducerea numărului de accidente.

Considerată emblematică pentru muzică românească, melodia “Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, ar putea ajuta la reducerea numărului de accidente.

Altfel spus, Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să monteze pe mai multe șosele marcaje speciale, care la trecerea mașinilor, emit vibrații muzicale şi nu îi lasă pe șoferi să adoarmă la volan. Ideea a fost împrumutată din alte târî. Păcat însă că nu prea avem drumuri, transmite Știri.md cu referire la protv.ro. Potrivit CNAIR, autostrada A1, spre Pitești, urmează să fie primul drum muzical din România. Pe șosea vor fi montate marcaje speciale care atunci când mașinile vor trece peste ele, vor determina vibrații, iar șoferii vor auzi în vehicul armonii cunoscute.

Până acum au fost alese două melodii: “Drumurile noastre” şi “Ciocârlia”. Pavel Flavius, director Direcția Siguranța Circulației CNAIR: “Marcajul transversal va fi doar pe prima bandă a circulației, vor auzi melodia doar conducătorii auto care utilizează prima bandă de circulație, conform codului rutier. Dacă depăşeşti viteza impusă nu auzi melodia”. Ideea drumurilor muzicale apare în strategia CNAIR pentru acest an. Acestea ar trebui să îi convingă pe șoferi să nu depășească limita de viteza și să îi tină treji la volan. Compania de drumuri nu a precizat cât va costa acest proiect. Unele asociații care susțin dezvoltarea infrastructurii în România contestă proiectul. Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructură: “Marcajele rezonatoare sunt foarte bune. Nu înțeleg de ce trebuie să punem tichie de mărgăritar acum cu șosele cântătoare când noi nu prea aveam șosele, de fapt, normale. Ar trebui să facem indicatoare normale, să le schimbăm, să aplicăm marcaje normale, niște vopsea unde nu există cu lunile pe drumule naționale.”

Șoferilor ideea le stârnește zâmbetul. Șofer: “Benzi cântătoare? Ce cântă, manele? Mai bine am termina de asfaltat şi autostrăzile, decât să punem benzi cântătoare!” Șofer: ″În primul rând să astupe gropile şi apoi să facă benzi muzicale”. Adrian Victor Panov, instructor auto: “Benzile rezonante sunt foarte importante pentru siguranța participanților la trafic, dar mi se pare o idee exagerată să sune ca melodiile respective. Trebuie să fie practice și să te avertizeze pe moment, în cazul unui pericol.”

Astfel de șosele există deja în Ungaria, Olanda, Danemarca sau Statele Unite. Vecinii unguri au inaugurat anul trecut un tronson acustic între autostrada M7 şi Kaposvar. Anul acesta, CNAIR îşi propune să cumpere şi roboți de ghidare pe care să îi amplaseze în zonele periculoase. În același timp, va continua să monteze parapeți cu role și separatoare elastice cu cabluri.

SURSA: protv.ro


Articolul precedentINFOGRAFIC: Cum a crescut numărul cazurilor de cancer în Republica Moldova și ce organe afectează
Articolul următorUn politician italian propune o metodă „originală” pentru a evita coronavirusul
Redactor-șef al ziarului „Observatorul de Nord”, câştigător în topul „10 jurnalişti ai anului”. Membru al Uniunii Jurnaliștilor din Republica Moldova. Câștigător în TOP-ul „10 jurnaliști ai anului”. În presă din anul 1986. Activitate: corespondent, redactor de secție la ziarul raional din Soroca; corespondent Agenția de știri „Moldpress”, corespondent zonal al ziarului guvernamental „Независимая Молдова”; purtător de cuvânt al prefecturii Soroca, consilierul prefectului. Din anul 1988 fondator și redactor al ziarului „Observatorul de Nord”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.