SIMULARE. Primele imagini cu Autostrada Unirii: 320 de km, peste 100 de poduri şi pasaje, 14 tuneluri

0
4463

După 20 de ani de discuții și promisiuni, visul de a avea o autostradă care să lege Moldova de vestul României prinde contur. Au fost făcute publice primele imagini realizate pe simulatoare cu ceea ce va fi Autostrada Unirii. Cu o lungime totală de 320 de kilometri, se va întinde de la Târgu Mureș și până la granița cu Republica Moldova. Proiectul promite peste o sută de poduri şi pasaje, 14 tuneluri, şi parcări, scrie observatornews.ro

 Însă, visul mai are câteva etape până să devină realitate. Momentan, autorităţile aşteaptă aprobarea Ministerului Transportului pentru a lansa licitaţia de construire. Termenul de finalizare este învăluit în mister, în condițiile în care această procedură are deja o întârziere de cel puțin doi ani.

.Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă  un pas important pentru construcţia unui nou Lot din A8 (Autostrada Unirii), după ce au fost depuse două oferte din partea unor companii din Turcia pentru construcţia celor 23,4 km ai Lotului Miercurea Nirajului – Sărăţeni. Valoarea de licitaţie a contractului, finanţat prin PT, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare şi execuţie este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuţie).

”Pas important pentru construcţia unui nou Lot din A8 (Autostrada Unirii)! Au fost depuse astăzi două oferte din partea unor companii din Turcia pentru construcţia celor 23,4 km ai Lotului Miercurea Nirajului – Sărăţeni”, anunţă ministrul Transporturilor pe Facebook. Sorin Grindeanu precizează că valoarea de licitaţie a contractului, finanţat prin PT, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare şi execuţie este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuţie).

”Pe traseul acestui nou Lot de autostradă vor fi construite şi 2 tuneluri bidirecţionale cu o lungime însumată de 1,07 km, în apropierea localităţii Măgherani (740 m) şi în zona localităţii Chibed (330 m)”, mai spune ministrul. Potrivit şefului CNAIR, Cristian Pistol,cele două oferte pentru construcţia lotului au fost depuse de NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia) şi Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania).

”Contractul cu o valoare de licitaţie de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA) prevede 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuţie) pentru construcţia acestui lot în lungime de 23,4 km. Pe traseu vor mai fi construite 2 tuneluri bidirecţionale cu o lungime însumată de aproximativ 1,07 km: – un tunel bidirecţional (740 m) în apropierea localităţii Măgherani, – un tunel bidirecţional (330 m) în apropierea localităţii Chibed. Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A şi CF407 şi va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A. Finanţarea contractului este asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027”, scrie Pistol pe Facebook.


Articolul precedent«Санду не терпится ввязаться в войну?» — новая волна кремлевского нарратива «о втягивании Молдовы в войну»
Articolul următorDin cele trei școli închise de Consiliul Raional Soroca în 2024, două existau doar pe hârtie
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.