Insistăm şi dorim să studiem Istoria RELIGIILOR!

0
40

Asiguraţi-ne dreptul la libertatea de gândire, de conştiinţă şi religie! ,,Cei care iau decizii  ce afectează in mod direct copiii trebuie mai intâi de toate sa ţină cont de interesele lor’’.

Fosta orânduire sovietică a declarat război Creatorului chiar din primele luni ale existenţei sale. Locaşurile de cult se închideau sau se distrugeau, se transformau în cluburi, case sau palate de cultura, depozite, muzee, cinematografe etc. Feţele bisericeşti erau ţinta atacurilor violente ale propagandei  bolşevico – comuniste: ele erau arestate, întemniţate şi supuse unui tratament inuman, dupa care  ori erau omorâte cu bestialitate, ori deportate in lagărele de muncă forţată din Siberia. Cu timpul presiunile asupra Bisericii Ortodoxe au mai slăbit din intensitate, dar nu au încetat cu totul. Principalele centre de luptă cu religia au devenit televiziunea, radioul, presa  şi, in mod deosebit, instituţiile  de învăţământ, inclusiv cele  superioare. Elevului – octombrelului, pionierului, consomolistului îi era interzis să poarte cruciuliţă la gât, să se roage, sa frecventeze Biserica. Cei care nu respectau acele reguli erau luaţi în râs, pedepsiţi, marginalizaţi, intimidaţi etc.

Restructurarea  gorbaciovistă a pus capăt acestui dezmăţ, repunând întrucâtva Biserica lui Hristos în drepturile sale. S-au repetat capital vechile locaşuri de cult,  s-au construit  noi Case ale Domnului, işi desfăşoară  normal activitatea  Academia şi Seminarele Teologice, se editează ediţii periodice creştine ,se petrec  festivaluri de muzică  sacră, a fost, in sfârşit, auzit de către autorităţi şi Ministerul  Educaţiei apelul  Mântuitorului de a lăsa copii să vină la El, s-au introdus în programa şcolară disciplinele opţionale  Religia si  Istoria religiilor, prima fiind predestinată ciclului gimnazial, iar a doua – ciclului  liceal . Dar era prea bine să fie bine: la 1 septembrie 2015 elevilor ciclului liceal li s-a comunicat  că obiectul opţional  Istoria religiilor a fost exclus din programa de  învăţământ. Deci, cei care au învăţat Religia (Ortodoxia ), au fost lipsiţi de dreptul de a căpăta anumite cunoştinţe si despre catolicism, protestantism, budism etc. În felul acesta ei nu vor putea afla prin ce se aseamănă (dacă se aseamănă) şi prin ce se deosebesc aceste credinţe de cea Ortodoxă, în ce constă distructivismul sectelor ş.a.m.d.

,,Cei  care iau decizii ce afectează  în mod direct  copiii, citim în Drepturile mele, partea II , trebuie mai întâi de toate să ţină cont de  interesele  lor” (vezi pagina 14). Dacă cursul opţional Istoria religiilor, cum este denumit în România, place liceenilor  şi ei vor sa-l studieze, de ce-I privăm de acest drept? Nu e oare aceasta o încălcare a drepturilor copilului?! Desigur că este, căci  Articolul 14 (punctul 1) al Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului asigură “dreptul copilului la libertatea de gândire, de conştiinţă şi religie”. De aceea, noi liceenii de la IPLŢ”.Creangă” din Soroca insistăm ca Istoria Religiilor să fie din nou introdusă de către Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova în lista cursurilor opţionale. Apropo în România, ţară membră a UE, Religia şi Istoria Religiilor sunt discipline şcolare obligatorii, dar nu opţionale, ca la noi…

                                                            Ana Samarin, elevă în clasa a IX-a ”A”

IPLT ”Ion Creangă”,

membră a Cercului de jurnalism şi ştiinţe ale comunicării


Articolul precedentInteresele copiilor şi tinerilor au prioritate!
Articolul următorȘtiți să vă protejați de caniculă?
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.