Membrii Comisiei parlamentare administrație publică și dezvoltare regională și ai Comisiei protecție socială, sănătate și familie au aprobat astăzi un proiect de lege, conform căruia extrasele de stare civilă vor fi emise în format electronic, iar notarii vor putea înregistra căsătoriile.
Astfel, conform noilor modificări, certificatele de naștere, de căsătorie, de divorț, de schimbare a numelui sau de deces vor fi înregistrate electronic, iar extrasele vor fi emise în format digital. Documentele vor putea fi emise pe hârtie doar la solicitarea titularului sau a reprezentantului său legal. Pe de altă parte, documentul prevede și optimizarea procedurii de înregistrare a divorțului. Astfel, se propune automatizarea deplină a proceselor, în cazul în care căsătoria a fost desfăcută prin hotărâre judecătorească. La fel, vor fi automatizate parțial procesele și în cazul desfacerii căsătoriei prin cererea unuia dintre soți sau cerere comună.
Inițiativele legislative, elaborate de Ministerul Justiției, în colaborare cu Agenția Servicii Publice și Agenția de Guvernare Electronică, vor fi propuse spre aprobare în plenul Parlamentului. Modificările legislative vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2025.