Tot mai mulți au obiceiul să își cumpere pastile pentru a avea în casă în caz de urgență, dacă nu au o problemă de sănătate și nu sunt nevoiți să ia un tratament constant. Indiferent de motiv, cu siguranță majoritatea au văzut că există diferențe de culoare și mărime în dreptul comprimatelor.
Iată că un specialist vine cu o explicație pentru detaliul în privința nuanțelor folosite. Abbas Kanani, farmacist la farmacia online Chemist Click, a povestit cum culorile au, de fapt, prea puțin legătură cu medicamentul și mai mult cu o alegere de marketing.
„Culoarea pastilei este determinată de producător și nu are nicio legătură cu eficacitatea medicamentului. Acestea sunt adesea alegeri de marketing. Un studiu anterior a arătat că roșul, galbenul și portocaliul sunt asociate cu un efect de stimulare, în timp ce albastrul și verdele sunt asociate cu un efect de liniștire.
Pentru mulți pacienți, convingerile preconcepute pe care le au înainte de a lua un medicament pot afecta adesea rezultatul lor, în ceea ce privește eficacitatea medicamentului și efectele secundare. Acest lucru este cunoscut sub numele de efect placebo, în care acțiunea farmacologică are un efect asupra pacientului.”
,,Vor fi exact același lucru”
Concret, cele roșii, galbene și portocalii sunt asociate cu un efect de stimulare, iar cele albastre și verzi cu un efect de liniște, astfel fiind vorba despre efectul placebo. De asemenea, producătorii mai sunt interesați și de cutia pastilelor.
Mai mult decât atât, marile corporații își fac propriile versiuni de medicamente, iar toate au la bază aceleași ingrediente, indiferent de prețul sau marca lor. Expertul a recomandat oamenilor să își achiziționeze astfel produsele mai ieftine cu toată încrederea.
,,Multe dintre marile corporații își fac propriile versiuni de medicamente pentru răceală și gripă, așa că, dacă luați remediile pentru răceală și gripă de la mărci diferite și comparați ingredientele, vor fi exact aceleași. Nu aveți nevoie de cele mai scumpe, asta este doar puterea marketingului și a conștientizării mărcii”, a mai dezvăluit specialistul.
sursa: playtech.ro