Elevii din instituțiile de învățământ preuniversitar din Republica Moldova vor putea participa la luarea de decizii în repartizarea unei părți din bugetul școlii pentru problemele identificate în instituția în care învață, transmite MOLDPRES cu referire la Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).
În acest scop, în perioada 2022-2024, Programul de bugetare participativă va fi implementat în zece instituții de învățământ din țară. Pentru realizarea acestuia și selectarea instituțiilor participante, Asociația Promo-LEX și Ministerul Educației și Cercetării au semnat un Memorandum de Înțelegere.
Potrivit documentului semnat, bugetarea participativă este o metodă eficientă de luare a deciziilor democratice care dezvoltă înțelegerea bugetelor școlare, încurajează liderismul elevilor, direcționează fondurile către nevoile stringente și ideile inovatoare și îi ajută pe elevi să aprecieze democrația și implicarea civică.
Sunt eligibile să participe la program instituțiile de învățământ secundar (gimnazii și licee), instituțiile de învățământ profesional tehnic (școli profesionale, colegii, centre de excelență), instituțiile de învățământ special (instituție specială, școală auxiliară), precum și instituțiile din stânga Nistrului, aflate în subordinea Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, atât cele publice, cât și cele private.
Programul „Bugetarea Participativă în Școli” este implementat în cadrul Programului „Democrație, Transparență și Responsabilitate”, realizat de către Asociația Promo-LEX cu suportul financiar al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).
Foto: sites.google.com