Elevii de la Liceul “Petru Rareș” învață cum să evalueze corect informațiile

0
598

Astăzi, în cadrul lecției de Dezvoltare Personală cu tema “Sursele de informare: avantaje și dezavantaje”, elevii clasei a VII-B de la Liceul Teoretic “Petru Rareș” au avut oportunitatea de a discuta cu Vadim Șterbate, jurnalist la redacția ”Observatorul de Nord”, despre pericolele asociate știrilor false și dezinformării.

Într-o atmosferă de deschidere și dialog, întâlnirea a fost axată pe dezvoltarea gândirii critice și a capacității elevilor de a evalua corect informațiile pe care le întâlnesc zilnic. Vadim Șterbate a accentuat că acum accesul la informație este foarte ușor și rapid. Este, însă, foarte important ca elevii să facă distincția între informația utilă și cea inutilă sau chiar dăunătoare. Jurnalistul le-a împărtășit elevilor câteva idei pentru verificarea corectitudinii unei știri.

La sfârșitul lecției, Daniela Munteanu, directoare-adjunctă a Liceului Teoretic “Petru Rareș”, diriginta clasei a VII-a B,  i-a îndemnat pe elevi să aplice cunoștințele acumulate în timpul discuției în viața de zi cu zi.

Daniela Munteanu, directoare-adjunctă a Liceului Teoretic “Petru Rareș”, diriginta clasei a VII-a B: În cadrul lecției de Dezvoltare Personală cu tema “Sursele de informare: avantaje și dezavantaje“, domnul Vadim Șterbate a captivat atenția copiilor, explicându-le că informațiile disponibile prin sursele media sunt voluminoase. A subliniat importanța selecției atente a acestor surse pentru a evita știrile false sau informațiile neveridice. În timpul lecției, au fost evidențiate avantajele, precum diversitatea informațiilor, dar și dezavantajele, inclusiv tendința unor surse de a fi nevalidate. Elevilor li s-a transmis că dezvoltarea gândirii critice este esențială pentru evaluarea credibilității surselor. S-a subliniat, de asemenea, importanța distingerii între știrile adevărate și cele false, evidențiind rolul fiecărui individ în prevenirea răspândirii informațiilor eronate. Această lecție a inspirat elevii să devină consumatori responsabili de știri.

Iar opiniile elevilor vin să completeze faptul că lecția și cunoștințele acumulate le vor fi de folos în diverse situații din viața lor.

Andreea Dubălari, elevă în clasa a VII-a B: Cu ajutorul lecției de azi,am învățat cum sa determin care e știrea adevărată și cea falsă,cu ajutorul acestei lecții mi-am dezvoltat vocabularul și cunoștințele. A fost destul de interesant!

Amanda Mazur, elevă în clasa a VII-a B: Lecția de azi a fost una foarte interesantă și utilă. În multe cazuri, informația este greșită,noi am identificat informații adevărate și false, cum putem determina dacă este adevărată și falsă, ceea ce ne v-a ajuta foarte mult pe viitor,ca să nu acumulăm informații false. Creierul nostru este capabil să mențină multă informație,dar este foarte important să fie adevărată, căci altfel ne duce în eroare. În concluzie, pot spune că mi-a plăcut foarte mult lecția de azi, a fost foarte interesantă și utilă, ne v-a ajuta foarte mult pe viitor și o vom folosi tot restul vieții.

Vlad Irodoi, elev în aceeasi clasă: Lecția de dezvoltare personală a fost una mai deosebită și interesantă, mi-a plăcut temă despre care să vorbit la lecții, mi-a plăcut faptul că am aflat cum pot să stiu sau să verific o știre care ar putea fi falsă și să nu cad în capcane, deasemenea, am vazut și un clip regizat despre un actor care defapt nu el spunea acele lucruri, dar am vazut și un clip mai rău regizat despre președintele Republicii Moldova vorbind altă limbă.

 


Articolul precedentAnișoara din Schineni a trecut testul pe care nu-l va uita niciodată: Anatolie Melnic, Nicolae Botgros, Corneliu, Cristi și alți Lăutari au întregit surpriza / VIDEO
Articolul următorȘi satele din raioanele Soroca, Drochia sau Florești sunt invitate să participe la concursul „Best Tourism Villages”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.