Ce să faci pentru a nu te mai trezi noaptea. Metodele prin care vei dormi neîntors

0
900

Trezirea nocturnă este o problemă cu care se confruntă multă lume. Dacă această situație capătă un caracter regulat, cu timpul, poți experimenta stări de iritabilitate, lipsă de energie, probleme de concentrare și înrăutățirea relațiilor cu cei dragi.

O primă metodă prin care poți scăpa de problema trezitului noaptea este înlăturarea oricăror surse de lumină. Suntem înzestrați cu melatonină și cortizol. Melatonina este hormonul care răspunde de somn, care începe să fie produs odată cu căderea nopții. El are un efect calmant asupra organismului: scăzând tensiunea arterială, ritmul cardiac și temperatura corpului.

Până dimineața, concentrația de melatonină scade treptat, făcând loc cortizolului, cel care are grijă să ne trezească. El iubește lumina și este foarte sensibil la ea. Sursele de lumină încetinesc eliberarea melatoninei și favorizează secreția de cortizol, aceasta fiind cauza pentru care nu poți să adormi și te trezești în timpul nopții.

O altă metodă este aceea de a nu mânca înainte de culcare. Studiile au demonstrat că digestia în timpul somnului reduce calitatea lui cu până la 70%. Dacă sistemul digestiv este activ, nu o să reușești să adormi. Somnul va fi superficial și „sacadat” și să nu te mire dacă te vei simți obosit de dimineață.

O altă metodă benefică este aceea de a răcori camera în care dormi. Dacă te-ai trezit în timpul nopții și deschizi larg fereastra pentru a lăsa încăperea să se mai răcorească puțin. Organismul uman adoarme mai ușor în astfel de condiții, întrucât răcoarea scade tensiunea arterială și temperatura pielii, chiar cum se întâmplă în timpul somnului. După aceea, ar trebui să te prefaci că dormi, pentru a-ți păcăli creierul și a-ți convinge corpul să se relaxeze și să creadă că este în stare de repaus. Inspiră vreme de patru secunde și expiră vreme de opt secunde. Procedura se repetă de câteva ori.

O altă metodă pentru a nu te mai trezi noaptea este și următorul exercițiu de imaginație. Specialiștii recomandă să îți imaginezi că stai într-o barcă. Asta în cazul în care te-ai trezit și nu știi cum poți să adormi la loc mi repede. Astfel, ar trebui să te gândești că stai într-o barcă care balansează ușor în mijlocul unui lac, într-o zi frumoasă și senină de primăvară. Corpul ar trebui lăsat să se relaxeze, iar în numai 2-3 minute ar trebui să adormi.

sursa: playtech.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.