Păzea! O nouă platformă de reclamații pentru consumatori

0
35

Încălcările pe care le vor depista consumatorii din Republica Moldova vor putea fi sesizate pe platforma online imipasa.md, care a fost lansată astăzi, la Chișinău.

Astfel, cetățenii vor putea declara cazurile când produsele au termenul de valabilitate expirat, când le lipsește informația în limba de stat, diferențele de preț raft-casă, fraudele la cântărire și altele.

Procesul de raportare este simplu și accesibil:

  1. Utilizatorul va raporta frauda online
  2. Instituția de resort va examina cererea
  3. Inspectorul responsabil de caz va publica statutul sesizării.

Astfel, fiecare cetățean care a raportat un caz fraudulos pe platformă va primi un răspuns de la instituția responsabilă în decurs de 30 de zile, fără a se deplasa la oficiul instituției pentru a depune o cerere sau pentru a afla statutul acesteia.

Platforma respectivă a fost concepută în 2015 de Laboratorul de inovații sociale MiLab – un proiect comun al PNUD Moldova și al Centrului de Guvernare Electronică și este susținut financiar de Ambasada Marii Britanii la Chișinău.

Anul trecut, 165 de cazuri au fost depistate când produsele aveau termenul de valabilitate expirat, în 234 de cazuri lipsea registrul de reclamații, iar în 297 de cazuri nu s-a eliberat bonul de casă.


Articolul precedentMaratonul pe roți a trecut prin Soroca
Articolul următorCând politicienii se „bat”, cetăţenii rămân cu „buza umflată”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.