7 semne de avertizare la care trebuie să fii atent – îți arată că sângele s-a îngroșat și că inima este suprasolicitată

0
5691

Baza vieții este sângele iar compoziția și vâscozitatea sa depind de varii procese în desfășurare în organism. Iată ce pericole atrage sângele prea gros și care sunt semnele de avertizare.

Atunci când sângele se îngroașă, fluxul din capilare încetinește și rezultă stagnarea însoțită de nevoia acută de oxigen. Toate sistemele și organele suferă și sarcina pe creier și pe inimă crește considerabil. Crește riscul de tromboză, de atac de cord, de accident vascular cerebral, de ateroscleroză precum și de alte probleme cardiovasculare, cel puțin la fel de grave.

Care sunt semnele de avertizare?

Mâini și picioare reci, constant – se datorează reducerii circulației sângelui la nivelul extremităților.

Apariția unei nuanțe de albastru la nivelul pielii, buzelor, unghiilor – cauzată de lipsa de oxigen din corp

Senzația de oboseală (semn destul de indirect) – creierul este slab alimentat cu oxigen, afectând corpul, deteriorând performanța și concentrarea

Încetinirea curgerii sângelui la răni, tăieturi – sângele prea gros va curge doar în cantități mici și se va coagula foarte repede.

Senzații înțepătoare la nivelul extremităților – ca atunci când picioarele se umflă

Dureri musculare chiar și în absența activității fizice – indică prezența unui cheag de sânge deja format

Sunete în urechi, pete negre în fața ochilor – cauzate de sângele gros

Notă: prezența oricărei dintre aceste simptome nu este motiv de panică dar dacă se combină mai multe, trebuie consultat un medic.

Subțierea sângelui – Alimente recomandate

  • roșii (proaspete, coapte, conserate)
  • ardei
  • sfeclă de zahăr
  • conopidă, varză albă
  • varză de Bruxelles
  • varză murată
  • afine
  • mere acre (proaspete, coapte)
  • citrice
  • rodii
  • caise, piersici, nectarine
  • miere, propolis

Subțierea sângelui – Alimente interzise (cresc vâscozitatea sângelui)

  • margarină
  • fasole, linte
  • cafea
  • băuturi alcoolice
  • alimente bogate în amidon (banane, cartofi)
  • dulciuri
  • produse din ciocolată și făină
  • gem, dulcețuri

SURSA: KiloCalorii


  • ETICHETE
  • VC
Articolul precedent20 de sfaturi înțelepte BUNE DE CITIT atunci când ești cu moralul la pământ
Articolul următorȘezătoare la Șolcani / VIDEO / SĂ NE AMINTIM
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.