Puțini șoferi știu exact cum se face corect încălzirea motorului diesel pe timp de iarnă. Un expert a spus ce trebuie să facem și, mai ales, ce nu trebuie să facem atunci când plecăm la drum, iar temperaturile sunt scăzute.
Cum se face corect încălzirea motorului diesel pe timp de iarnă
Foarte mulți șoferi din România cred că știu exact ce trebuie să facă, înainte de a pleca iarna la drum cu mașina personală. Mulți fac așa cum au fost învățați de părinții lor și își trec acum mai departe copiilor lor învățămintele venite din bătrâni. Problema însă este alta. Tehnologia a avansat enorm, față de acum 30-40 de ani, iar regulile pe care le-au învățat nu mai sunt de actualitate.
Dacă în trecut, mulți spuneau că trebuie să încălzești bine motorul diesel, înainte de a pleca de pe loc, iată că acum situația s-a schimbat. Experții spun că cei care stau minute bune pe loc, după ce au pornit motorul, doar pentru a-l ”încălzi” spun că nu pierd doar timp, dar și bani, deoarece mașinile cu motoare mai noi nu mai au nevoie de așa ceva.
Pierdere de timp și bani
Și, oricum, motorul nu se încălzește stând pe loc, ci doar atunci când se află în sarcină. Cu alte cuvinte, indiferent de temperatura de afară, atunci când ați pornit motorul diesel, nu trebuie să așteptați mai mult de 10 secunde pe loc, spun experții, deoarece motorul, dar și uleiul din motor se încălzesc în sarcină. La fel se întâmplă și cu uleiul din cutia de viteze.
Specialiștii recomandă însă ca până când uleiul nu atinge 80 de grade celsius să nu se circule la turații mai mari de 2500 de rotații pe minut. Aceștia recomandă ca turațiile să se încadreze între 1800 și 2400 de rotații, pentru ca motorul să se încălzească în parametri optimi.