În opt luni ale anului curent, numărul apelurilor de urgență la 112 a fost de 1,6 mln. Datele au fost prezentate în cadrul unei ședințe cu participarea ministrului Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, comunică MOLDPRES.
În cadrul ședinței, directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc, a prezentat dinamica procesului de preluare și procesare a apelurilor de urgență de la începutul anului curent și până în prezent. „În opt luni ale anului curent, numărul apelurilor de urgență la 112 a fost de 1,6 mln. Cele mai multe apeluri și solicitări s-au înregistrat în intervalul orelor 17:00 și 19:00. Rata de răspuns în anul 2020 s-a îmbunătățit ca rezultat al consolidării capacităților Serviciului 112, dar și ca urmare a creșterii responsabilității cetățenilor. Distribuite după genul acestor apeluri, 74% sunt apeluri de urgență medicală, 23% – solicită poliția și 3% – pompierii. De asemenea, în perioada ianuarie-august 2020, au fost înregistrate 38 429 de apeluri cu suspecții la COVID-19”, a menționat Liviu Oboroc.
„Serviciul 112 este principala verigă, care asigură succesul intervențiilor specializate în situațiile de urgență ale oamenilor. Pentru a interveni în timp real în ajutorul cetățenilor și a face față oricăror situații de criză, trebuie să dispunem de proceduri eficiente de preluare și procesare a apelurilor de urgență”, a afirmat ministrul Răilean.
În rezultatul ședinței, au fost aprobate și remise spre executare serviciilor vizate, procedurile revăzute de prelucrare a apelurilor de urgență 112 și acțiunile de restabilire a funcționalității Sistemului Informațional Automatizat al Serviciului 112, precum și procedurile operaționale de gestionare a apelurilor de urgență.