Răspunsul meu la întrebarea pusă în numărul trecut este acesta şi iată care sunt argumentele…
La solicitarea sefului administrației din Iampol, Mihail Vdovţov, în anul 2015 am încercat să soluționam problema în cauză. Este o problemă actuala, cu atât mai mult în momentul circulației cetățenilor UA în UE, fără necesitatea unei vize, fapt cu care îi felicit. Distanţele Soroca-Iași, de 150 km, Soroca-Costești- Stânca, de circa 100 km, este un avantaj atât pentru partea ucraineană, cât și pentru soroceni. Vorba ceea, mai multe rute înseamnă mai mulți călători, locuri de muncă, bani în buget. Or, soluționarea problemei date nu ține competenta APL, ci de cele centrale.
Extras: HOTĂRÂRE Nr. 854 din 28.07.2006
17. Rutele regulate sunt organizate pe baza analizei legăturilor economice şi sociale dintre localităţi, luându-se în considerare frecvenţa deplasărilor populaţiei, corelarea cu alte tipuri de transport şi rutele de transport auto de pasageri în funcţiune.
18. Transporturile regulate de pasageri sunt organizate pe drumurile care, în decursul întregului an, corespund cerinţelor în vigoare.
42. Organizarea rutelor internaţionale regulate noi, modificarea sau închiderea celor existente se efectuează de către organul central de specialitate al administraţiei publice centrale, în comun cu organele de administrare a transporturilor auto ale altor state, pe baza acordurilor internaţionale şi în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.
După mai multe discuții am venit cu propunerea ca microbuzul Soroca — Cosăuți să efectueze trei rute pe zi cu destinația BAC, punctul vamal Cosăuți, ca anterior pasagerii să fie preluați din punctual vamal Iampol de rutele locale ucrainești. Trebuia doar ajustat orarul transportului fluvial cu cel auto, dar…, cu regret, nu s-a făcut acest lucru.
P.S. Dacă în anul 2013 unii “patrioți” prin acțiunile lor nu blocau construcția podului Cosăuți-Iampol, astăzi Soroca era poarta de Est a RM…
Boris Ivasi,
ex-vicepreşedinte al raionului Soroca, inginer