Povestea de succes a tinerilor drochieni în alfabetizarea media – Drochia Media Fest 

0
15

Pe 23 noiembrie curent, s-a desfășurat evenimentul Drochia Media Fest, găzduit de Muzeul raional de Istorie, Etnografie și Artă din or. Drochia. Protagoniștii au fost membrii echipei „Nota Bene”, alături de beneficiarii proiectului „Tinerii promotori ai alfabetizării media”, desfășurat în perioada septembrie-noiembrie 2024

În cadrul Drochia Media Fest, participanții au explorat universul producției media prin workshopuri, paneluri de discuții, concursuri și activități interesante. Inițial, aceștia au fost familiarizați cu parcursul proiectului „Tinerii promotori ai alfabetizării media”. În calitate de lideră a echipei de implementare, am prezentat reușitele și provocările inițiativei, completând discursul cu secvențe video. Alături de mine au fost membrii echipei „Nota Bene”, care s-au implicat în buna organizare a evenimentului: Cornelia Rusu și Daniel Furtuna (prezentatori), Diana Pogreban (responsabilă de înregistrarea participanților și suportul tehnic), Irina Vataman și Valeria Catan (responsabile de alte aspecte logistice).

Workshopul desfășurat a evaluat cunoștințele participanților despre producția media și a oferit informații de bază pentru realizarea unui video.

Unul din obiectivele principale ale evenimentului a fost interacțiunea directă prin dialog cu echipele locale: „Avesta” (s. Sofia), „PromoForce” (s. Țarigrad), „Chetro-Media” (s. Chetrosu), „MediaMind” (s. Șuri) și „Media Star” (or. Drochia).

Acestea au prezentat câte un produs media din cele elaborate pe durata proiectului, în urma sesiunii de informare, a trainingului de educație media și a programului de ateliere media „Cuvinte în mișcare”. Vizionarea produselor media despre problemele și necesitățile comunității (vox/interviu/podcast), realizate de echipe, a culminat cu o rundă de întrebări și răspunsuri, succedată cu aprecierea prin vot a materialelor, în cadrul Concursului „Simpatia Publicului”.

Echipa „Avesta” din s. Sofia a obținut titlul „Cel mai creativ produs media”, remarcându-se prin vox-ul la tema integrării europene a Republicii Moldova. Interviul echipei „PromoForce” din s. Țarigrad, despre participarea tinerilor în viața comunității, a fost nominalizat drept „Cea mai bună producție tehnică”, iar interviul echipei „Media Star” din or. Drochia, la subiectul deteriorării bunurilor publice locale, a fost votat drept „Cel mai colaborativ produs media”. Echipa „MediaMind” din s. Șuri s-a învrednicit de titlul „Cel mai educațional produs media”, pentru un episod de podcast despre rolul lecturii în actualitate.

Toți participanții au fost implicați activ în reușita Drochia Media Fest chiar de la începutul evenimentului. Aceștia au fost provocați să completeze un To do list cu 3 sarcini tematice, ce au vizat promovarea în mediul online a evenimentului, au testat atenția acestora în timpul vizionării produselor media, dar și abilitățile de filmare, editare. Realizarea integrală a sarcinilor a fost urmată de înregistrarea în cadrul unui concurs cu premii de excepție. Două persoane norocoase, alese prin extragere, au câștigat câte un microfon, util procesului de producție media.

Rama foto în conceptul evenimentului, standurile cu poze din perioada de implementare a inițiativei, torbițele și carnetele personalizate, au întregit evenimentul, oferindu-i mai multă culoare. Un plus de inspirație și energie artistică a fost adus de Ansamblul „Violino” de la Școala de Arte Pelinia, ghidat de talentata profesoară Rodica Catană.

La finalul Drochia Media Fest, au adresat cuvinte de felicitare partenerii evenimentului: dna Alexandra Postovan, directoarea muzeului, dna Tamara Cucuietu, directoare a Centrului de Creație a Copiilor Drochia și dna Ala Bugai, coordonatoare a HUB-ului Tinerilor Scriitori și Jurnaliști.

Participanții au trăit momente speciale la prezentarea articolelor scrise de echipele locale, publicate în ediția specială a Ziarului „Vocea Tinerilor”, elaborat de HTSJ. Într-o atmosferă colaborativă și creativă, membrii echipei „Nota Bene” și ai echipelor locale au fost decernați cu diplome și certificate de participare, în semn de recunoștință pentru implicarea și dedicarea manifestată.

Drochia Media Fest a marcat sfârșitul inițiativei „Tinerii promotori ai alfabetizării media”, ce a construit o legătură între informație și comunitate, a inspirat întreaga societate prin angajament și pasiune pentru schimbare.

Acest material a fost realizat cu suportul Uniunii Europene ca parte a inițiativei “Tinerii promotori ai alfabetizării media”, desfășurată de echipa “Nota Bene” din orașul Drochia în cadrul proiectului „MYCS: pentru o societate civilă de tineret mai puternică”, implementat de Fundația Terre des hommes Moldova, în parteneriat cu Fundaţia pentru Dezvoltarea Societății Civile (România) şi Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (Moldova) și cofinanțat de Uniunea Europeană. Conținutul materialului aparţine în exclusivitate autorilor și nu reflectă neapărat poziția Uniunii Europene.

Adriela BEJENARI, corespondentă VIP HTSJ, Centrul de Creație a Copiilor Drochia, lidera echipei „Nota Bene”


Articolul precedent13 familii din Soroca, ajunse la nunta de aur, au fost felicitate de autoritățile publice locale / GALERIE FOTO
Articolul următorPUBLICITATE ELECTORALĂ: Iurie Ciocan, apel la mobilizare pentru parlamentarele din România: Românii din R. Moldova sunt prea mulți ca să n-aibă propria voce în Parlamentul de la București.
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.