Dina Iarmenco – „Pașii care ne duc spre dragostea de sine”

0
371

Este foarte important să fim împăcați cu noi înșine și să ne iubim. Pentru mulți pare dificil deoarece iubirea de sine se învață foarte timpuriu, ajungem adulți cu goluri interne care nu le poate suplini nimeni. Chiar nimeni? Într-adevăr există o singură persoană care îți poate oferi armonie, pace, liniște și echilibru. Această persoană ești TU. Iar dacă n-am fost învățați să exprimăm iubirea, deoarece iubirea este ca o limbă maternă, ea se învață din familie de la părinți, pe parcursul anilor o dezvoltăm și o facem tot mai bogată de cât a fost. Vestea frumoasă este că în fiecare din noi sămânța iubirii este sădită, de noi depinde cum o creștem, hrănim, îngrijim ca ulterior să adunăm roada.

Psihologul soroceam Dina Iarmenco ne-a recomandat zece pași spre dragostea de sine. ,,Începem să ne oferim de azi acea doză de iubire care nu a fost oferită la timp, fără a căuta vinovatul. Iubirea de sine e despre conștientizarea rănilor interioare, traumelor, golurilor, fricilor care necesită vindecare prin transformare. Ne oferim spațiu, timp, răbdare să avem grijă de sămâncioara noastră. Cum avem grijă?”

În fiecare zi ne oferim doza de iubire:

  1. Dezvoltarea iubirii de sine.

Găsim timp pentru pauze care se numesc ,,Aici și acum„. Conexiune cu prezentul. Trecutul a plecat, de acolo am luat lecția, viitorul e format din prezent. Tot ce contează e aici și acum. Deci sunt în conexiune cu mine și prezentul.

Exercițiu: La momentul actual ce am frumos în viața mea? Cum îmi savurez propria viață? Savurarea presupune o minută să o simți ca zece.

  1. Conexiune cu sine. Avem tendința de a zbura în gânduri. Și la ce mă gândesc acum? E pozitiv sau negative? Există conexiune, un întreg cu viața, oamenii, natura, tot ce ne înconjoară.

Exercițiu: Mă conectez în primul rând cu mine, apoi cu cei din jur.

  1. Bunătate, gingășie și răbdare cu sine.

Exercițiu: Repetă în gând de câte ori ai posibilitatea, ,,cu mine gingaș, răbdător și cu blândețe”. Doar așa îți schimbi matricea neuronală.

  1. Mângâiere – Este foarte importantă pentru oamenii care învață să se iubească.

Exercițiu: Dimineața încep cu te iubesc. Mă întreb: Ce pot să fac azi pentru tine, ca să-ți aduc fericire?” Ascultă-ți vocea interioară și vei găsi răspunsul. Oferă timp să-ți oferi mângâiere.

Masaj, peeling, cremă de corp, parfum. Mă conectez cu mine. Unde sunt gândurile mele acolo e și energia mea.

  1. Începeți să vă iubiți în acest moment, nu așteptați să fiți perfecți.

Exercițiu: Învățați să vă acceptați și atunci veți fi acceptați și de alte persoane. Acceptă-ți eul, personalitatea, situația, viața. Auto aprobarea și acceptarea de sine sunt cheile schimbării pozitive în viața noastră. Acceptarea este calea spre înțelepciune.

  1. Încetează să te mai critici. Toate greutățile apar atunci când ne considerăm răi. Criticându-ne încetăm să mai creștem sămânța iubirii. În loc să o hrănim punem otravă.

Exercițiu: Când ai tendința să te critici, faci pauză. STOP.

Oprește-l pe cel ce te critică, ea nu ești tu, ci o sub personalitate din tine care îți fură din energie și viață. Transformă critica în analiză.

  1. Încetează să te mai sperii. Mulți oameni trăiesc în frică. S-au obișnuit atât de mult cu ea, încât face parte din viață și acțiuni. Trăiesc în gânduri negre și inventează scenarii negative.

Exercițiu: Formează imagini vii, autentice, clare, frumoase, pozitive de viitor. Vizualizează ceva ce ai dori să fie. Schimbă imaginea din sur, pe colorat.

  1. Încetează să trăiești în simț al vinei. Încetez să mă pedepsesc pentru tot răul care mi s-a întâmplat în viață. Vinovăția caută întotdeauna pedeapsă, iar pedeapsa creează întotdeauna durere. A fi bun cu tine, înseamnă a renunța la învinuiri, la pedepse și durere.

Exercițiu: Dacă am făcut sau nu am făcut o acțiune, iar acum regret, mă învinuiesc și mă auto pedepsesc, înseamnă că atunci a fost cea mai bună alegere cu resursele pe care le-am avut. Altfel n-am putut, acum deja știu cum e mai bine.

Acum ești altfel cu lecția învățată. Știi cum poți altfel.

  1. Furia, nemulțumirea și resentimentele acumulate de-a lungul timpului încep să mănânce organismul și cresc boli (psihosomatice). Corpul și mintea formează un sistem. Schimbăm gândirea ca să se transforme corpul.

Exercițiu: Începe să-ți iubești laturile negative pe care le ai. Umbra ta poate fi un diamant ascuns neșlefuit. Acceptă și această latură pe care o consideri negativă.

  1. Începe să te lauzi. Laudă-te mereu în orice mărunțiș pe care-l faci. Am auzit de mici fraza cu ,,lauda de sine nu miroase a bine”, ba chiar e invers. A te lauda nu celor din jur, ci ție însăși în ce ești bun, ce ai reușit, în ce ești mega tare, în ce ești talentat, ce poți face diferit de alții. Ceva micuț, finuț, dar atât de drăguț că e despre tine.

Exercițiu: Caută zilnic momente în ce ești bun(ă). Laudă-te în lucruri mici zilnic.

,,Mult succes în călătoria spre sine, care poartă numele de iubire” este ceea ce vă dorește Dina Iarmenco.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.