Ministerul Educației și Cercetării a aprobat un Regulament, care prevede că concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general vor fi organizate în baza unor noi reguli.
Astfel, pretendenții la funcția de director vor trece nu patru, dar trei etape ale concursului, fiind omisă evaluarea și punctarea separată a CV-ului, dar care trebuie să fie parte a dosarului de concurs. Cele trei etape de concurs sunt: verificarea îndeplinirii condițiilor de participare, evaluarea cunoștințelor profesionale și manageriale (test scris) și interviul. Regulamentul introduce proba scrisă (testul) ca etapă obligatorie pentru toți candidații, inclusiv pentru cei care concurează pentru funcția de director adjunct… Este mai mic și numărul de certificate obligatorii de prezentat, în vigoare rămânând doar certificatul medical, eliberat de medicul de familie, care să ateste aptitudinea pentru exercitarea funcției.
A fost introdusă o condiție obligatorie privind reputația ireproșabilă a candidatului. Astfel, la concurs nu vor putea participa persoanele care au fost condamnate pentru infracțiuni grave, deosebit de grave sau excepțional de grave săvârșite cu intenție, chiar dacă antecedentele penale au fost stinse; au antecedente penale nestinse pentru alte infracțiuni sau interdicții aplicate ca urmare a acestora; manifestă un comportament sau desfășoară activități incompatibile cu normele Codului de etică al cadrului didactic; a comis un abuz care a încălcat drepturile și libertățile fundamentale ale omului. O altă schimbare importantă este eliminarea obligativității prezentării proiectului planului de dezvoltare a instituției în etapa de depunere a dosarului. Acest document va trebui prezentat comisiei doar în ziua interviului.
Noul regulament prevede că, persoanele care candidează pentru funcțiile de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general nu trebuie să depășească vârsta de 65 de ani.