Transportul public din Soroca: Prețuri mari, condiții proaste și nemulțumirea care persistă / VIDEO

0
1276

În martie 2025 se împlinesc trei ani de la ultima majorare a prețurilor pentru transportul public din municipiul Soroca. Deși tarifele au crescut considerabil, condițiile din transport au rămas mult sub așteptările cetățenilor. Nemulțumirile legate de igienă, comportamentul șoferilor și respectarea graficului de circulație continuă să fie teme de discuție frecvente în rândul locuitorilor.

Prima majorare a avut loc acum patru ani, la începutul lunii februarie 2021, când consilierii municipali au aprobat creșterea tarifelor la inițiativa primarului Lilia Pilipețchi. Atunci, o călătorie prin municipiul Soroca ajunsese să coste 3 lei până la ora 19:00 și 4 lei după această oră.

Un an mai târziu, în ianuarie 2022, locuitorii orașului deja își exprimau nemulțumirea față de această scumpire. 

„Câteodată mergi și te înăduși… pentru 3 lei. Nu face 3 lei”, „Nu ne place, dar nu avem încotro.”

Pe 22 martie 2022, a urmat o nouă majorare: tariful a fost uniformizat la 5 lei pentru o călătorie, indiferent de oră.

Cu toate acestea, după trei ani de la această decizie, problemele transportului public din Soroca au rămas aceleași. Locuitorii municipiului Soroca reclamă condițiile precare din microbuze și atitudinea necorespunzătoare a unor șoferi.

„Sunt situații în care șoferii se comportă frumos cu pasagerii, dar sunt și alții care răspund urât și îi asupresc pe oameni. În plus, nu respectă graficul. Transportul este murdar, iar unii șoferi își permit să fumeze în mașină, deși călătoresc împreună cu pasagerii. Ar trebui luate măsuri pentru a îmbunătăți situația”, a declarat un locuitor din Soroca.  

Problemele semnalate de cetățeni sunt confirmate și de unii consilieri.

„Dat fiind faptul că în spatele acestei majorări nu sunt niște acțiuni concrete în vederea îmbunătățirii acestui serviciu de utilitate publică. Cu părere de rău, cetățenii urbei noastre și în continuare se confruntă cu probleme majore în ceea ce privește graficul care este total inflexibil și neclar. Personal călătoresc cu transportul public și cred că acesta trebuie să fie ajustat conform necesităților cetățenilor. Eu cred că este tare important să fie și un grafic bun și o stare igienică corespunzătoare, fiindcă cunoașteți foarte bine că nu descoperim acuma niște lucruri că transportul public urban din municipiul Soroca este foarte murdar și este un focar de infecții aș spune eu.” – a spus Diana Tanas, consilieră PAS.

„Trebuie să fim recunoscători oamenilor care lucrează pe microbuze, pentru că este greu să lucrezi, este foarte mult transport personal și oamenii lucrează în condiții dificile să spunem așa. Eu singură mă folosesc cu transportul public, fiecare zi mă duc la muncă, de la muncă și văd cum lucrează. Da, există, poate, microbuze care ar fi de dorit să fie mai bune, poate trebuie de schimbat, cu asta sunt de acord.  Există unii șoferi care nu sunt corecți față de pasageri, dar există și pasageri care se comportă urât. Aici trebuie să vorbim despre respect reciproc.” – a spus Ecaterina Kazmirciuk, consilieră PCRM.

Vladimir Căldare, specialist principal responsabil de transport, admite că există deficiențe:

„La momentul de față, orașul Soroca este deservit de trei operatori de transport care operează pe șase rute: 2/4, 5, 3, 7, 1 și 9. Deși activitatea lor este în mare măsură satisfăcătoare, sunt multe devieri de la grafic. Cauzele principale sunt lipsa de transport, lipsa specialiștilor pentru deservirea transportului, iar alți operatori de transport la moment nu avem, este situația așa cum este. Îi verificăm săptămânal, sunt verificați dimineață tare și seara, asta nu e zilnic, dar pe săptămână o dată – de două.”

Valeriu Guțan, managerul companiei care gestionează rutele nr. 1 și nr. 9, susține că încearcă să mențină un standard ridicat în privința curățeniei și comportamentului șoferilor, dar admite că nu toate problemele pot fi eliminate.

„Mă strădui la mine în companie să fie mai bun și la purtare și la curățenie, dar știți cum, în fiecare pădure, fără uscături, nu există, dar în orice caz mă strădui să fie totul bine”.

Deși trecerea anilor a adus prețuri mai mari, condițiile din transportul public din Soroca au rămas în urmă. Cetățenii cer o schimbare, iar autoritățile admit problemele, însă soluțiile întârzie să apară. Între timp, călătorii continuă să plătească 5 lei pentru servicii care, spun ei, nu fac nici măcar 3 lei.


Articolul precedentAmendă de 75.000 lei și anularea permisului de conducere pentru un șofer prins băut la volan
Articolul următorCe ne-ar putea prinde bine din experiența internațională pentru Celula de Comunicare de Criză din Soroca / VIDEO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.