Lilia Pilipețchi: Eu pun accent pe profesionalismul oamenilor, pentru mine contează activitatea primăriei, care trebuie să demonstreze oamenilor că lucrează pentru ei.

0
536

Alegerile generale locale sunt deja istorie, spiritele s-au calmat, iar în oraș se văd primele mișcări ale noii conduceri. După alegerea viceprimarilor, autoritățile municipale nu au decât să se apuce de treabă. Am decis să aflăm de la primarul Lilia Pilipețchi care sunt problemele ce necesită soluții prompte, dar și planurile de durată pe care și le face noua conducere a municipiului Soroca. Aflați despre toate din interviul cu doamna primar. (Începutul interviului îl găsiți AICI)

− Un alt punct din programul dvs. este “grija față de cetățeni”. Ce înseamnă asta și cum vor simți cetățenii această grijă?

− Când se muncește cu dăruire de sine, când demonstrăm lucruri palpabile, când avem grijă și respect față de oameni, de familiile vulnerabile. Iată, zilele trecute am avut Caravana de Crăciun și nu știu de ce toată lumea considera că ei treceau prin Soroca și s-au oprit la noi cu cadouri. Nici sub o formă! Soroca nu era stipulată pentru cadouri, noi i-am găsit și prin telefoane, prin oameni buni i-am găsit i-am adus, i-am cazat. La Soroca era stipulat doar pentru anul viitor, nu pentru 2019. Și când au venit, ne-au propus 350 de cadouri, am început să le argumentăm că avem nevoie de mai multe cadouri și cu cuvinte frumoase, cu vorbe bune le-am demonstrat că Soroca are necesitate de fapte frumoase și dispoziție bună la sărbători și dumnealor ne-au oferit 1200 de cadouri. Să înțelegeți, sunt meritele noastre, factorul uman.

− “Oraș curat” — este o altă promisiune electorală a dvs. Mă întorc un pic în trecut, când deseori sorocenii criticau fosta conducere pentru dezordine în locuri publice și insuficiența măsurilor îndreptate spre menținerea ordinii publice și păstrării lucrurilor frumoase realizate în urbe; organizarea proastă a evacuării gunoiului, drumurile adiacente date uitării, în timp ce străzile centrale erau în centrul atenției APL. Ce strategie aveți dvs. în acest sens? Cum veți redresa situația și veți face ca și locuitorii cartierelor îndepărtate să aibă străzi pavate, iluminat stradal și servicii de calitate?

− Reanimăm tot ce e posibil, fiindcă oamenii noștri încă sunt oameni de calitate, dacă noi nu dispunem nici de condiții, nici de tehnică pentru a aduce orașul la nivelul care se cere, chiar și aceleași tomberoane lipsesc pe unele stradele. De aceea, părerea mea este că oamenii noștri sunt de calitate și noi trăim încă într-un oraș curat, luând în considerație că se poate de aruncat gunoiul oriunde în orie colț. La fiecare 10-15 metri trebuie să fie urnă pentru a arunca ambalajele de la bomboane, hârtiile…
Alte lucruri motivez că nu s-au reușit, pentru că, vă zic, este foarte mult de lucru. Sunt sigură că fostul primar și fosta primară și-au dorit să realizeze lucruri frumoase în Soroca. Cu așa devize și promisiuni, cu responsabilități față de oameni au venit toți. Așa am venit și eu, cu responsabilități. Eu nu am promis nimic, pentru că toate promisiunile sunt zero. Eu mi-am asumat responsabilitatea pentru viața calitativă a locuitorilor orașului Soroca. De aceea avem nevoie de trei viceprimari, ca să le reușim pe toate.

− Secția înverzire și amenajare are un buget de cca 11 milioane 726 mii lei din bugetul de cca 61 milioane ale municipiului sau cca 1/6 din bugetul orașului. În același timp, ÎM DGLC are și ea un buget anual pentru evacuarea gunoiului inclusiv. Cum vedeți dvs. viitorul acestor două subdiviziuni ale APL? Reorganizarea sau comasarea lor este în planuri pentru a eficientiza procesele de lucru, dar și pentru controlul banilor publici?

− Întrebarea este drept la țintă. Din momentul venirii mele în funcție pe prim plan este comasarea acestora, mă gândesc cum este posibil. Deocamdată nu este posibil. Structurile acestea trebuie să activeze în paralel, așa m-am informat, dar capitolul rămâne deschis, cu siguranță. Cât privește secția, principala problemă este lipsa cadrelor de muncă. Nu sunt oameni calitativi, care să-și facă munca, pentru că este fața primarului. Și dacă acolo muncește o bunicuță de 70 de ani cu un picior bolnav și dumneaei nu poate să-mi presteze ce doresc și aștept de la ea, evident că și calitatea muncii e așa cum e. Foarte mult mă interesează cum vor organiza salarizarea personalului din secția menționată, or pentru 1600 lei, opt ore de lucru sau chiar mai multe, avem lucru potrivit salariului.


Articolul precedentUn sfat util: PREGĂTIȚI TIZICUL PENTRU IARNĂ ȘI NU VĂ DIORGĂIȚI!
Articolul următorDupă mai multe luni de așteptări, SEMAFORUL de pe Calea Bălțului are SEMNAL SONOR!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.