„Educație pentru sănătate” la Gimnaziul „Dumitru Matcovschi” din Soroca

0
103
    Recent,  în cadrul lecției de ”Educație pentru sănătate” la Instituția Publică Gimnaziul ”Dumitru Matcovschi” din municipiul Soroca, reprezentanții Centrului de Sănătate Publică Soroca a Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, au venit cu sfaturi pentru o alimentație sănătoasă a copiilor pentru a-i ajuta să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase de la o vârstă fragedă.
  Activitatea a fost desfășurată în cadrul proiectului moldo-elvețian „Viață sănătoasă”, finanțat de Biroul de cooperare al Elveției. Astfel, elevii au învățat ce înseamnă mâncare sănătoasă și cum te ajută. Ce şi cât trebuie să mâncăm. Că alimentaţia raţională constă în satisfacţia necesităţilor organismului uman, din punct de vedere cantitativ şi calitativ. Fiind informați despre situaţia în Republica Moldova referitor la modul sănătos de viaţă, că se observă o mişcare redusă şi o nerespectare a culturii alimentare. Că fiecare a treia persoană are probleme cu masa corporală în plus şi fiecare a cincea este obeză. Și că alimentaţia incorectă este principala cauză a acestei determinări, iar copii devin din ce în ce mai vulnerabili.
  La final, elevii au primit și sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă:
1. Mâncaţi alimente neprocesate, verzi, proaspete.
2. Mâncaţi la fiecare patru ore, fie ca e masa principală sau gustare.
3. Alimentaţia trebuie să fie cît mai variată.
4. Renunţaţi la margarină.
5. Desertul trebuie doar gustat, nu constituie o masă principală.
6. Folosiţi ulei de măsline pentru salate.
7. Nu mîncaţi fructele după masă, ci înainte de masă cu o oră.
8. Nu este recomandat să dormiţi după ce mîncaţi.
9. Consumaţi broccoli şi alte legume verzi.
10. Morcovii îmbunătăţesc vederea, consumaţi-i pe post de gustare.
11. Înlocuiţi zaharul cu miere.
12. Mâncaţi ceapă şi usturoi pentru o imunitate puternică.
13. Mâncaţi întotdeauna micul dejun.
14. Alegeţi salata de fructe în locul unei prăjituri.
15. Zilnic consumaţi fructe şi legume de diferite culori.
16. Beţi cît mai puţină cafea zi de zi sau cît mai diluată.
17. Alegeţi făina integrală în locul celei albe.
18. Nu curaţaţi legumele şi fructele de coajă, dacă este posibil să le speli întregi.
19. Preparați în aburi în loc de a praji legumele.
20. Consumaţi ouă fierte în locul celor prăjite.
21. Beţi apă plată în loc de apă carbogazoasă.
22. Evitaţi alimentele care conţin mai mult de 10 ingrediente.
23. Evitaţi alimentele procesate în exces.
24. Incepeţi fiecare masă de prînz sau cină cu o salată.
25. Evitaţi consumul mezelurilor în exces.
SURSA: Consiliul raional Soroca

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.