Șapte clase ale Școlii Primare Florești au participat recent la o activitate cu totul specială, desfășurată într-un cadru spiritual: biserica locală. Elevii au avut ocazia să înțeleagă mai profund semnificația religioasă a Învierii Domnului, într-un demers educațional care a îmbinat credința, cultura și formarea caracterului.
Activitatea a avut loc în Biserica cu hramul „Acoperemântul Maicii Domnului”, unde preotul Ava Andrei Șestovschi le-a vorbit copiilor despre Învierea Domnului, rugăciune și simbolurile pascale. Evenimentul a reprezentat o punte între educația formală și valorile spirituale, într-un context în care școala și biserica au colaborat armonios pentru formarea holistică a elevilor.
„Copiii au fost implicați activ, au spus rugăciunea ‘Tatăl nostru’, au fost miruiți și au primit în dar câte o iconiță, apoi i-am servit cu suc și covrigei,” au transmis organizatorii activității.
Acest gen de activități transdisciplinare capătă o importanță din ce în ce mai mare în peisajul educațional românesc. Nu doar că sprijină dezvoltarea cognitivă a copiilor, ci contribuie semnificativ la latura lor afectivă și spirituală. Prin implicarea în activități de acest fel, elevii învață nu doar fapte, ci valori – respect, comuniune, empatie și deschidere față de tradițiile propriei culturi.
Prezența în biserică le-a oferit elevilor un context viu și autentic în care să exploreze teme discutate la clasă, precum istoria religiei, simbolistica pascală și importanța rugăciunii. Această abordare integrată transformă învățarea într-o experiență memorabilă și formativă.
Această activitate demonstrează cum educația poate ieși din tipare pentru a oferi copiilor lecții valoroase de viață. Prin colaborarea dintre școală și biserică, elevii au fost nu doar informați, ci formați – ca mici membri ai unei comunități în care credința, cunoașterea și respectul se împletesc.
Ina RÎBALCHIN