Industria auto globală trece prin transformări majore, pe măsură ce motorina se apropie de sfârșitul erei sale, iar competiția în sectorul vehiculelor electrice din China devine tot mai acerbă, scrie DIGI24.
Vânzările de mașini diesel sunt în declin accentuat, mai ales în Londra, unde acestea au scăzut cu 40% în ultimii patru ani, conform unui raport al Federației Europene de Transport și Mediu. Experții prognozează că motorina ar putea dispărea complet din benzinării până în 2030, pe măsură ce guvernele adoptă politici mai stricte pentru a reduce emisiile de carbon. „În 2030 e posibil să dispară motorina din benzinării”, se menționează în raport.
În același timp, piața auto din China, cea mai mare din lume pentru vehicule electrice, se confruntă cu o supraproducție care amenință supraviețuirea multor producători locali. În 2024, competiția va deveni „extrem de acerbă”, iar multe companii mici și medii riscă să dispară, conform președintelui BYD, Wang Chuanfu. Cu toate acestea, pentru cei care vor supraviețui, viitorul ar putea fi promițător, cota de piață a mașinilor electrice urmând să atingă 45% în China.
„Piața va rămâne într-o stare de surplus pentru o lungă perioadă de timp”, avertizează autoritățile chineze, în timp ce producătorii mari, precum BYD și Tesla, continuă să reducă prețurile pentru a câștiga cotă de piață. Aceste reduceri masive au început în 2022, când Tesla a tăiat prețurile la Model 3 și Model Y cu până la 9%.
Industria auto globală se află la o răscruce, cu motorina pe cale de dispariție și o luptă intensă în sectorul vehiculelor electrice. Adaptarea rapidă și inovația vor fi cruciale pentru supraviețuirea producătorilor într-un mediu din ce în ce mai competitiv și reglementat.
SURSA: Digi24