Dacă încă nu aveți planuri pentru weekend-ul acesta, acum e momentul potrivit ca să vi le faceți. Sâmbăta și duminica vine cu evenimente deosebite, spectacole, expoziții și cinema în aer liber. Deci, scoateți pixul, agenda și notați-vă.
Mai jos puteți găsi lista cu o gamă largă de activități, care pot deveni preferatele voastre sau ale copiilor voștri.
Festivalul Bostaniada 2022
Cel mai colorat eveniment al toamnei – Festivalul Etno Gastronomic Bostaniada 2022 ajunge la a XI-a ediție și își deschide larg porțile pe 24 și 25 septembrie pe malul lacului Bălăbănești, raionul Criuleni.
Evenimentul cultural etno gastronomic este cunoscut de publicul larg și mult așteptat, acesta fiind cel mai colorat festival al toamnei în Republica Moldova.
Timp de 2 zile de weekend sunt așteptați toți iubitorii de concerte cu artiști îndrăgiți, pasionații târgurilor meșterilor populari, împătimiții de gastronomie tradițională cu bucate din dovleac și nu numai, pasionații de a face fotografii la zonele de expoziție, iar copilașii sunt așteptați la zonele de joacă destinate lor! Programul artistic va fi susținut de ansambluri etnofolclorice din localitățile raionului Criuleni și artiști profesioniști!
Big Hearts Kids Marathon
24 septembrie 2022 în cadrul Chisinau Big Hearts Marathon va avea loc competiția de alergare pentru copii Big Hearts Kids Marathon. Startul va fi dat la ora 10:00 în Piața Marii Adunări Naționale.
- La competiția de 400 m pot participa doar persoanele care au împlinit 5, 6 ani până sau în ziua desfășurării competiției.
- La competiția de 800 m pot participa doar persoanele care au împlinit 7, 8 ani până sau în ziua desfășurării competiției.
- La competiția de 1200 m pot participa doar persoanele care au împlinit 9 și 10 ani până sau în ziua desfășurării competiției.
- La competiția de 2000 m pot participa doar persoanele care au împlinit 11, 12 și 13 ani până sau în ziua desfășurării competiției.
Labirint Septembrie 2022
”Labirint” – o comedie despre relații umane exprimate prin iubire, prietenie, dar și instincte carnale, doar că aceste relații se ciocnesc cap în cap. Regie – Daniela Burlaca.
Oscar si Tanti Roz
Oscar, un băiat de 10 ani, bolnav de leucemie își petrece în spital ultimele 12 zile din viața sa. Chiar dacă nimeni nu are curajul să i-o spună în faţă, băiatul ştie că va muri. Singura care-i intră în voie este Tanti Roz, o infirmieră bătrână, neîntrecută în născocit poveşti moderne, adevărate lecţii de viaţă. Ea îi dă copilului ideea să trăiască fiecare zi ca şi cum ar fi zece ani şi-l învaţă să-i scrie epistole lui Dumnezeu ca să se simtă mai puţin singur. Întregul spectacol este un vârtej de emoții amestecate: revoltă și resemnare în același timp, regret, iubire, speranță, durere, furie și înțelegere. Toate acestea se manifestă de multe ori asupra persoanelor din jurul lui Oscar, însă adevăratul destinatar este, de fapt, destinul.
Harvest Fest
– Ansamblul folcloric “Baștina” din s. Peresecina;
– Ansamblul de dans OPINCUȚA din s.Teleșeu;
– Yolka Band;
– Frate Gheorghe;
– Murmur de izvar
„Tata” de D. Matcovschi
Văzând pentru prima dată lumina rampei în 1978, spectacolul ”Tata” de Dumitru Matcovschi a înscris o pagină importantă în evoluția teatrului național și a artei scenice. Punerea în scenă a acestui text la Teatrul ”Luceafărul” are multiple conotații – această premieră a deschis cea de-a 60 stagiune a Teatrului.
Considerată la început ca fiind o reflecție a problemelor morale și sociale din societate după încheierea celui de-al doilea război mondial, piesa ”Tata” nu este dominată de descrierea unor momente din trecut, deși pune accent pe înțelegerea și interpretarea acelor momente de către contemporani.
Omul și faptele lui fac legătura dintre trecut și prezent și de felul cum înclină balanța omenescului, depinde firul narațiunii și, implicit, al acțiunii. În viziunea regizorală a lui Slava Sambriș, acest spectacol developează în mod subtil lumea interioară a personajelor, punând în evidență oameni și mai puțin personaje. Păstrând intact textul dramaturgului, dar încadrat de o multitudine de metafore și simboluri scenice, spectacolul ”Tata” nu reprezintă o viziune artistică asupra trecutului, ci, mai degrabă, o analiză a individului în raport cu sine însăși și cu cei care îl înconjoară. Astfel, cea mai recentă montare a acestui text la Teatrul ”Luceafărul” nu este o incursiune în trecut, ci, de fapt, o eventuală previzualizare a unui viitor nu foarte îndepărtat.
TOC Septembrie 2022
Fiți sănătos, domnule!
Un romancier bogat este răpus de un atac de cord. Testamentul nu a fost încă deschis, iar moștenitorii lacomi și nefericiți dau tonul acestui vodevil pe cât de comic, pe atât de feroce. O menajeră pe cât de inocentă pe atât de hilară, o tânără văduvă care se bucură repede, o fiică căsătorită cu un ginere fals, un vecin care vrea să profite de situație pentru a-și mări apartamentul, un antreprenor de pompe funebre enervat și un bancher sunt toate personaje cinice și amuzante care fac un cerc vesel și interesat în jurul unui sicriu care încă nu a fost închis… cu un mort… care nu este chiar atât de mort!
EU SUNT VÂNTUL | PREMIERĂ
Într-un decor minimalist, apar cele două personaje care nu au nici nume proprii, nici statut social. Discuția complexă dintre ei – despre viață, suflet, iubire – are loc într-o barcă. UNUL este marinar experimentat și un depresiv evident. CELĂLALT este novice în ale marinei și un protector pragmatic. Primul îl convinge pe cel din urmă să pornească într-o călătorie pe mare, însă în timpul primejdioasei călătorii UNUL cade peste bord și, împotrivindu-se tuturor încercărilor de salvare, devine, conform panteismului, parte a naturii. Descifrarea mesajului poate fi variată. Pe de o parte, piesa pare o confruntare dintre două caractere inter-dependente despre existența fără sens. Pe de altă parte, opera duce spre o meditație despre atitudinea omului: întrucât UNUL protestează în privința ideii de unitate firească între ceea ce el simte și ceea ce spune. Personajele pot reprezenta însă, însuși omul în cele două ipostaze ale sale: sincigașul care neagă viața și supraviețuitorul sociabil. Oricum ai interpreta-o, piesa face apel la ceva fundamental: ea ne arată două ființe umane prinse într-o situație extremă și demonstrează puterea iubirii. Contrastul și totodată complementaritatea stărilor celor doi se reflectă perfect în proiecțiile cenușii ale atmosferei sau în formele neliniștite ale stâncilor și valurilor mării. Iar sunetul se așterne ca un voal, peste sală, peste apă, pentru a intensifica și mai mult ceea ce nu pot exprima cuvintele – vocea eului interior.
ZACS
O comedie grotească cu situații diverse și pline de umor. O mireasă care așteaptă și un mire care nu vine. ZACS este o reflecție a societății anilor ‘90 cu reverberații în actualitate. Un spectru de relații clasice familiale, în care ne oglindim regăsindu-ne. 21 de caractere într-un delir nupțial.
Iubirea la proști
Pierre, directorul unei edituri franceze, are obiceiul de a participa la dinee cu proşti, un fel de petreceri burgheze la care invitaţii vin însoţiţi de un „prost” spectaculos, care nu ştie că îi revine onoarea şi plăcerea de a fi bătaia de joc a participanţilor la dineu preţ de o seară. În seara cu pricina, Pierre se îmbolnăveşte şi nu mai merge la dineu, unde era aşteptat împreună cu François Pignon, un jovial şi binevoitor conţopist, pasionat de modele în miniatură din chibrituri, care urma să joace rolul prostului. Şi îl joacă, dar nu la dineu, ci acasă la Pierre, unde totul devine imprevizibil, totul se încurcă, înaintând spre un deznodământ în efect de domino.