20 de instituții educaționale își pot crea Clasa Viitorului

1
135

Proiectul Clasa Viitorului se extinde, cu sprijinul financiar al USAID, Guvernului Suediei, UK Aid și al Fundației Orange Moldova, sub egida Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Alte 20 de instituții educaționale, selectate prin concurs, vor beneficia de suport financiar în formă de echipament digital performant și mobilier modern și flexibil, în valoare de până la 120.000 MDL fiecare.

CINE POATE APLICA?

Potrivit informației publicate pe site-ul clasaviitorului.md, la proiect pot aplica instituțiile de învățământ general cu cel puțin 350 de elevi, din mediul urban și rural, prioritate fiind acordată instituțiilor din afara Chișinăului. Contribuția școlilor va consta în renovarea unui spațiu dedicat pentru Clasa Viitorului (cu o suprafață de minim 50 m.p.). Cadrele didactice din instituțiile selectate vor beneficia de instruiri gratuite în domeniul tehnologiilor educaționale digitale, dezvoltării și aplicării scenariilor integrate.

CE SE POATE OBȚINE?

Instituțiile de învățământ vor putea alege din cele peste 30 de tipuri de tehnologii  și echipamente digitale utilizate în Clasa Viitorului, printre care ecrane interactive SMART, seturi de robotică, imprimante 3D, drone, laboratoare digitale, senzori, microcircuite, ochelari VR, camere panoramice, dispozitive și sisteme pentru casa inteligentă, etc. Acestea permit explicarea fenomenelor și a conceptelor din fizică, chimie, biologie, matematică, informatică, istorie, dar și dezvoltă creativitatea, logica și abilitățile de comunicare și lucru în grup.

CÂND TREBUIE SĂ APLICAȚI?

Termenul limită de aplicare este 21 iulie 2019, iar detaliile privind eligibilitatea, criteriile de selecție și modalitatea de aplicare sunt disponibile pe adresa:  www.clasaviitorului.md/regulament-concurs.

Cu sloganul ,,Învățăm altfel”, proiectul ”Clasa Viitorului” are drept scop crearea condițiilor favorabile pentru transformarea educației, oferind un spațiu de învățare deschis și inspirațional cu abordări pedagogice interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale, ce favorizează procesul de învățare centrat pe elev.

CE REPREZINTĂ ACEST PROIECT?

Proiectul Clasa Viitorului își propune să dezvolte abilitățile digitale și competențele necesare secolului 21, precum și să sporească interesul elevilor pentru cariere din domeniile științei, tehnologiei și ingineriei prin promovarea metodelor de instruire creative, colaborative, automotivante și antreprenoriale, bazate pe proiecte, care integrează cunoștințe și abilități din diferite subiecte, mai ales: științe, tehnologie, inginerie, arte și matematică (STEAM).

Proiectul Clasa Viitorului a demarat în 2017 și până în prezent a inclus 11 licee din țară, în care au fost amenajate spații de învățare cu mobilă flexibilă și echipamente digitale moderne, oferind cadrelor didactice din aceste instituții o serie de instruiri în utilizarea eficientă a TIC, pentru implementarea în procesul educațional a metodelor pedagogice interactive și inovative. La fel, în aprilie 2019, a fost creat un Centru Național de Inovații Digitale în Educație în cadrul UPS „Ion Creangă”, pentru formarea inițială și continuă a cadrelor didactice din Republica Moldova în aplicarea metodelor pedagogice moderne și utilizarea tehnologiilor digitale pentru eficientizarea procesului didactic.

Tehnologiile digitale au fost testate timp de 2 ani de studii de către 3400 de elevi și 175 profesori de la cele 11 licee din țară, membre ale proiectului pilot Clasa Viitorului.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.