Elevii apreciați fără note sunt mai motivați să învețe

0
186

La Liceul “C. Stere” din Soroca au loc în aceste zile cursuri de instruire pentru cadrele didactice din învățământul primar, tematica cărora se axează pe evaluarea criterială în baza descriptorilor. Începând cu anul 2015, copiii din clasele primare nu mai sunt apreciați cu note, dar în baza unui alt sistem de evaluare. Pedagogii au confirmat faptul că aceste schimbări au un efect pozitiv asupra stării psihologice și rezultatelor elevilor.

“La început s-a implementat noul tip de evaluare pentru clasa I, apoi pentru următoarele clase din ciclul primar. În loc de note copiii sunt apreciați cu calificative sau în baza descriptorilor. În anul 2017 copii primesc calificative doar la disciplina de limba română și matematică”, ne comunică Ala Solovei, specialist principal responsabil de clasele primare în cadrul Direcției Învățământ.

Prima rundă a instruirii s-a desfășurat în luna februarie, iar în viitor vor fi încadrați și formați toți pedagogii din raion. Potrivit specialistului, calificativele sunt “o formă foarte bună de evaluare a copiilor. Deși părinții sunt la o etapă de adaptare, ele nu este ușor de descifrat și astfel se evită comparațiile dintre părinți sau vecini privind meritele copiilor”, a precizat specialistul. Una din tehnicile de evaluare des utilizate de către pedagogi este semaforul, la care fiecare culoare are un mesaj anumit pentru copil.

“Seminarul este binevenit deoarece suntem la început de cale în utilizarea noilor metode de apreciere a elevilor din clasele primare. În practică încercăm să punem accentul pe ceea ce pot face copiii și pe părțile lor bune. Aceste metode le permit să se bucure de succesele lor, vin cu plăcere la școală și sunt mai motivați și liniștiți din punct de vedere psihologic”, este de părere Stela Bulat, profesoară de clase primare.

Ala Vartic, formatoare la Institutul de Științe al Educației și învățătoare la clasele primare, a menționat că “scopul nostru este ca astfel să punem accentul pe dezvoltarea personalității copilului, pentru ca acesta să învețe, în primul rând, conștient. Odată ce de mic învață să se autoevalueze, pe viitor îi va fi mai ușor să facă față provocărilor vieții”.

De la începutul implementării noii metode, spune doamna Vartic, copiii care au fost evaluați prin descriptori sunt mai curajoși și mai siguri în forțele proprii. “Iar părinții sunt mai mulțumiți. Copilul când vine acasă spune ce a făcut la școală și ce a învățat nou și nu pomenește nimic de note”.

După ce a avut ocazia să viziteze mai multe localități din țară, lectorul universitar a spus despre raionul Soroca că “aici am găsit oameni primitori și deschiși spre nou, mereu gata să implementeze în practică cele aflate la seminar”.

Ulterior formatorii de la Institutul de Științe al Educației urmează să susțină cursuri de instruire pentru pedagogii care învață clasele a III-a și a IV-a.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.