Faleza Nistrului, Colegiul ”Mihai Eminescu” şi Muzeul, propuse pentru valorificare

0
66

La şedinţa consultativă de la începutul lunii decembrie din cadrul proiectului COMUS — “Strategii urbane ghidate de comunitate în orașe istorice” actorii comunitari și experții locali au selectat proiectele a căror reabilitare strategică ar fi una benefică pentru oraş şi soroceni. Posibila lor implementare va aduce un impact pozitiv economic și social pentru comunitatea noastră.

 

Valorificarea clădirii fostului gimnaziu de fete ”Domnița Ruxandra” ar putea fi benefică pentru comunitate.
Valorificarea clădirii fostului gimnaziu de fete ”Domnița Ruxandra” ar putea fi benefică pentru comunitate.

Iniţial au fost selectate cinci proiecte, şi anume: Revitalizarea străzii Decebal între str. Ştefan cel Mare şi Maria Cebotari; Reabilitarea Muzeului de Istorie și Etnografie; Reabilitarea clădirii Colegiului “Mihai Eminescu”; Reabilitarea cu conversie funcţională a fostei vile Aleinicov în centru cultural şi Amenajarea malului Nistrului şi a spaţiului public adiacent. Dintre acestea trei au ieşit în finală — reabilitarea falezei Nistrului,  valorificarea clădirii fostului gimnaziu de fete ”Domnița Ruxandra” şi reabilitarea vechiului sediu al Muzeului. Faleza Nistrului este percepută ca un simbol al orașului Soroca, inclusiv pentru Cetatea care se află cam la mijlocul acesteia. Aici membrii grupului îşi propun ca pe porţiunea de peste 4 kilometri a falezei să fie oferite “oportunități de recreere activă și pasivă, festivaluri și spectacole în aer liber pentru comunitatea locală”. Proiectul prevede ”regenerarea falezei în conformitate cu metodele și practicile internaționale de succes, inclusiv prin încurajarea participării comunității la procesul de reabilitare” se menţionează în comunicatul organizatorilor. Alt proiect propus pentru reabilitare este clădirea principală a colegiului ”Mihai Eminescu”, fostul gimnaziu de fete ”Domnița Ruxandra”. Acest edificiu cu o istorie de peste un secol este propus pentru valorificare prin reorganizarea și utilizarea acesteia la formarea profesională continuă a cadrelor didactice din regiune. “În același timp, aceasta are capacitatea de a adăposti diverse funcțiuni culturale și educaționale dincolo de limitele instituției colegiului. Spre exemplu, o sală polivalentă de concert poate fi pusă spre folosința întregii comunități artistice din Soroca. În această ordine de idei, clădirea are potențialul de a deveni un important centru educațional comunitar cu funcționalitate mixtă, ce va genera diverse forme de colaborare axate pe cultură, cercetare științifică și educație. Sălile largi și bine iluminate pot adăposti o mediatecă ce stă la dispoziția unui spectru mai larg de utilizatori, iar unele încăperi pot fi închiriate pentru diverse evenimente locale”, mai precizează coordonatorii proiectului COMUS. Şi Muzeul de Istorie și Etnografie este propus pentru reabilitare şi valorificare. „Are potențialul de a susține activități diversificate, inclusiv în aer liber, dar din cauza condiției fizice nu este utilizat la capacitatea sa maximă. Propunerea de proiect se axează pe reabilitarea clădirii în scopul modernizării instituției în conformitate cu necesitățile actuale ale comunității”.

Muzeul de Istorie și Etnografie este propus pentru reabilitare şi valorificare.
Muzeul de Istorie și Etnografie este propus pentru reabilitare şi valorificare.

Cele trei proiecte au un potenţial important şi urmează să fie supuse elaborării studiilor de fezabilitate detaliate, unde vor fi specificate avantajele concrete ale reabilitării. După care aceste proiecte trebuie să fie promovate pentru atragerea investitorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.