Secretul din spatele prețurilor foarte mici de la Temu

0
442

  Platforma de comerț electronic Temu a devenit rapid un jucător important pe piața globală. Potrivit The Conversation, Temu a adunat 93,7 milioane de utilizatori în Europa până la sfârșitul anului 2024, inclusiv 16,3 milioane în Germania, 12 milioane în Franța, 10 milioane în Italia și 9,6 milioane în Polonia. 

  Care este modelul de afaceri Temu

  Temu folosește modelul de afaceri al companiei-mamă Pinduoduo din China. Aceasta a fost fondată în 2015, după succesul platformei Pinhaohuo de vânzare en-gros a fructelor proaspete. La baza strategiei Temu stă modelul Consumer-To-Manufacturer (C2M). Acesta implică licitații inverse, în care Temu solicită oferte de la producători, forțându-i să concureze prin prețuri cât mai mici. Pinduoduo stabilește prețurile finale și marjele de profit.
  Producătorii livrează direct în depozitele din China, eliminând necesitatea ca Temu să cumpere sau să dețină stocuri. Plățile se fac, de obicei, trimestrial, reducând povara financiară pentru Temu. În esență, Pinduoduo operează un model de inventar în consignație. Temu folosește modelul de cumpărături de grup pentru a stimula vânzările prin tendințele de pe rețelele sociale. Cu cât sunt mai mulți cumpărători într-un grup, cu atât prețul este mai mic. Conform The Conversation, această tactică a propulsat Pinduoduo la statutul de cea mai mare platformă de comerț social din lume ca număr de utilizatori, cu 694 de milioane de utilizatori doar în China în iunie 2024.

Model de venituri fără comisioane

Pinduoduo generează venituri taxând producătorii pentru servicii de logistică și marketing. Veniturile din logistică reprezintă 38% din câștigurile totale, în timp ce serviciile de marketing contribuie cu 62%. Spre deosebire de Amazon, Pinduoduo nu percepe comisioane la vânzări. Funcționează ca un furnizor de servicii de logistică și marketing.

Reglementări vamale favorabile

Temu beneficiază de scutiri de taxe vamale în SUA pentru bunuri sub 800 de dolari și în UE pentru articole sub 150 de euro. Majoritatea produselor Temu se încadrează sub aceste praguri. În doi ani, Temu a atras peste 200.000 de comercianți și 467 de milioane de utilizatori la nivel global, oferind produse cu 40-60% mai ieftine decât Amazon.

Costuri logistice ridicate

Expansiunea internațională implică provocări logistice, în special din cauza costurilor mai mari de transport aerian din China. Pentru a aborda această problemă, Temu a început să treacă la un nou model operațional în martie 2024. Acesta implică transportul maritim al produselor către depozite din SUA pentru distribuție locală.

  De asemenea, Temu a angajat diaspora chineză din SUA pentru a opera «depozite familiale» din case și apartamente. Cu toate acestea, Temu a introdus și un model tradițional în care vânzătorii își stabilesc propriile prețuri, similar cu eBay sau Amazon.

SURSA: libertatea.ro


Articolul precedentCare este blestemul celui care plantează un nuc în curte
Articolul următorCele mai norocoase date pentru nuntă în 2025. Cum să faci alegerea corectă
OdN
fondat la 3.11.1998, înregistrat la Camera Înregistrărilor de Stat, membru al Asociaţiei Presei Independente afiliate WAN (Organizaţiei Internaţionale a Ziarelor) din anul 1999, este primul ziar din câmpia Sorocii, care este inclus în Catalogul ÎS "Poşta Moldovei", apare în limba română

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.