Secretele profesoarei de canto Olga Avramioti. Opt pași de care trebuie să ții cont pentru a fi mereu pe locul unu

0
906

Atunci când se organizează concursuri și vrei să fii pe locul unu, ar trebui să ții cont și de câțiva pași importanți, pentru a te asigura că ești cel mai bun. Totuși, a cânta bine nu este mereu suficient, trebuie să fii și original în ceea ce faci. 

Profesoara de canto din Soroca, Olga Avramioti, vă vine în ajutor cu opt secrete, care vă pot ajuta mult să vă împrieteniți cu scena și să deveniți mult mai siguri în ceea ce  faceți.

  1. Originalitatea repertoriului (specific vârstei). Fiecare participant trebuie să aibă piesele bine alese și să fie diferit de concurenții săi, prin ideile sale și planificările sale originale și bine alese, conform propriului EU.
  2. Calitățile vocale. Este foarte important să fii optimist, pentru a putea ieși din orice situație fără să te pierzi. Trebuie să simți și să te scufunzi în cântecul pe care urmează să-l interpretezi.
  3. Acuratețea intonațională. Trebuie să ai capacitatea de a percepe după ureche, modificări ale tuturor parametrilor acustici ai intonației. Distinge după intonație expresia principalelor stări emoționale (bucurie, tristețe, furie, teamă, surpriză, dispreț, dezgust) și nuanțele semantice ale enunțului sonor. Plasează corect accentele logice, ridică și coboară vocea, deține puterea vocii, menține pauzele, corelează ritmul vorbirii cu conținutul textului și transmite sensul frazei cu ajutorul intonației.
  4. Precizia ritmică. Scena este a ta. Combină mișcările cu ceea ce cânți, simte-te liber și confortabil, dar nu exagera.
  5. Emisia vocală. Pentru obținerea unei bune emisii vocale este nevoie de perfecționarea întinderii vocii, adică sunetele mijlocii care nu cer o forțare și în mod curent sunt naturale.
  6. Stilul interpretativ. Caracteristicile stilistice ale artei interpretative sunt
    mai greu de definit, întrucât interpretarea muzicală (și nu doar cea muzicală) se bazează nu doar pe datele obiective ale textului muzical fixate în partitură, ci și pe sensibilitatea interpretului, pe viziunile lui asupra lumii și pe alte componente care cu greu se supun raţionalizării și analizei.
  7. Creativitate, personalitate si expresivitate interpretativă. Prin creativitate, se înţelege forța creatoare, energia zămislitoare concentrată întru realizarea unor produse inedite.
  8. Aspectul estetic și mișcarea (ținuta) scenică. Simplitatea și combinarea stilurilor și a culorilor a fost mereu un pas spre succes. Ținuta scenică trebuie să fie bine gândită și să coincidă cu genul de muzică și cu stilul individual al interpretului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.