Alegerile generale locale sunt deja istorie, spiritele s-au calmat, iar în oraș se văd primele mișcări ale noii conduceri. După alegerea viceprimarilor, autoritățile municipale nu au decât să se apuce de treabă. Am decis să aflăm de la primarul Lilia Pilipețchi care sunt problemele ce necesită soluții prompte, dar și planurile de durată pe care și le face noua conducere a municipiului Soroca. Aflați despre toate din interviul cu doamna primar.
− Acum o lună ați fost aleasă în funcția de primar, iar de la 20 noiembrie, când v-a fost înmânat mandatul, sunteți primar cu acte în regulă. Cu ce realizări vă puteți lauda în acest scurt timp, dacă sunt?
− Din primele clipe de când am intrat în biroul din primărie aveam o stare de alertă. Dar, pas cu pas, încetișor, m-am calmat și am înțeles foarte bine unde am nimerit. Să spunem din start că este o meserie deloc ușoară, este o meserie care cere foarte multă inteligență, deoarece avem 33 de angajați ai primăriei și 450 ai tuturor structurilor primăriei și vă imaginați cu fiecare persoană trebuie să găsești limbă comună. Noi am ales mijlocul de aur și ne descurcăm bine: inteligența și bunul-simț. Și să știți că atunci când vii într-un colectiv nou cu respect, atunci lucrurile bune vin de la sine…
Am început prin a studia fișele de post, fiecare atribuție de serviciu a fiecărui angajat. Și am început gospodăria, cum am spus — lopata în mână și la treabă! Am început a mătura ca gospodina, de pe prag. Am început a gospodări chiar din capătul orașului, de la indicatorul rutier care anunță intrarea în Soroca. De acolo am început a mătura și a organiza drumurile frumușel. Lucrurile sunt palpabile și văzute, deoarece a început curățenia. Să știți că mă telefonează cineva și întreabă, când am reușit să instalez al doilea monument? Adică oamenii de la noi nici nu știau că în parcul de la intrarea orașului mai există o piatră comemorativă de ani de zile.
Am mers cu curățenia până la stația de autobuze, toți copacii au fost curățați, toată drumurile spălate. Vin din domeniul reanimării, de aceea noi reanimăm curățenia din orașul Soroca, căci așa trebuie să fie.
Am organizat inaugurarea sărbătorilor și a bradului de crăciun. Evident, cere din nou responsabilitate, pentru că toți copacii împodobiți trebuie mai întâi curățați, ca de Paști, când scoatem covoarele, facem ordine și din nou aranjăm covoarele pe perete… Deci, am curățit copacii și i-am înfrumusețat. În partea dreaptă a primăriei s-a făcut curățenie, precum și la proprietatea cetățeanului Ostapov. Deci, este un pas mic, dar încet-încet o să aducem totul la normalitate.
− Dar care sunt 3-4 probleme descoperite în noua funcție, ce trebuie soluționate urgent?
− Din prima zi de activitate am analizat cum stau lucrurile în toate structurile și cel mai slab segment l-am găsit în domeniul gospodăriei locativ-comunale. Acest domeniu se confruntă cu cele mai mari probleme, începând cu dotarea tehnică și terminând cu condiția de activitate și chiar îmi propun să acord atenție acestui domeniu, deoarece de el depinde dezvoltarea municipiului per ansamblu.
Evident, locurile de muncă. Voi elabora un program de dezvoltare economică a Sorocii și crearea locurilor de muncă, dar locurilor de muncă bine plătite, deoarece este unul din punctele forte ale programului meu pentru Soroca. Am început deja, am avut o întâlnire cu o delegație de peste hotare și chiar îmi deschid ușile. Este o noutate îmbucurătoare, sunt plină de emoții și am înțeles că “доброта спасет мир”. Toate lucrurile frumoase o să întoarcă oamenii înapoi acasă.
Curățenia orașului, care strigă până la cer că are nevoie, toți copacii, întreținerea drumurilor, asigurăm reparații capitale în zona de sus a orașului, iluminarea stradală. Am organizat echipe consultative pentru defrișarea pomilor, iar după Anul Nou ne propunem să facem curățenie cu echipa, pentru că am descoperit mai mulți pomi ce prezintă pericol.
Curățenia străzilor mă interesează la moment, pentru că este un segment de timp foarte scurt. Este foarte mult de muncit la Soroca. Evident că resursele sunt limitate, dar de lucru avem foarte mult.
Noi activăm pentru a soluționa problemele. Ce înseamnă primăria? Ea se ocupă de asigurarea calitativă a serviciilor. Toate serviciile care cer urgentare, rezolvare, soluționare, primăria trebuie să fie îndată la ușă.
Interviul integral îl găsiți în ziarul Observatorul de Nord, de vineri, 13 decembrie.