Din octombrie studenții soroceni au trecut la lecții online: Cum văd elevii și profesorii acest proces

0
498

Din octombrie studenții soroceni au revenit la lecțiile online. Pandemia și Codul Roșu instalat din nou își lasă amprenta atât pe reușitele elevilor, cât și pe activitatea profesorilor. Toți o spun la unison – în aceste condiții calitatea studiilor are de suferit.

 „Cu toată rușinea am trecut la lecțiile online încă de luni. Fizic au rămas doar elevii care fac practică tehnologică, în rest toată lumea face lecții online”, ne-a spus prin apel telefonic directorul Colegiului „Tehnic Agricol” Soroca, Constantin Nesterenco.

 „Elevii au trecut la studii online. Săptămâna trecută, fiind stare de Cod Portocaliu, elevii au învățat pe subgrupe, cei care aveau lecții practice se prezentau fizic, iar restul de acasă. Noi respectăm legea și am trecut la online cu toții”, s-a expus și directorul Colegiului „Mihai Eminescu” Soroca, Tatiana Vișniovîi.

 În condițiile învățământului de la distanță, cel mai mult au avut de suferit lecțiile practice. Elevii nu mai au posibilitatea să țină instrumentele în mână, să danseze sau să picteze. Totul se rezumă doar la transmiterea unor lucrări „șchioape” profesorilor.

 „Am trecut la lecții online parțial de săptămâna trecută în legătură cu Codul Portocaliu, dar având în vedere faptul că comisia raională a stabilit Cod Roșu, de miercuri am început activitatea în regim online. Desigur că este dificil pentru cei de la Interpretarea Instrumentală, de la Coreografie, de la Dirijat Coral, acolo unde orele se țin individual și este mai greu să fie organizat procesul la distanță. Dar, am mai trecut prin ore online și sperăm până la 16 octombrie să scadă numărul de cazuri și să revenim la normal”, a sugerat directorul Colegiului de Arte „Nicolae Botgros”, Emil Guțu.

Pentru accesibilitatea elevilor, lecțiile online sunt petrecute conform orarului pe platformele: classroom, meet, zoom, messenger, email și viber. Directorii instituțiilor spun că erau pregătiți pentru o astfel de schimbare. Totuși, una din problemele cu care se confruntă profesorii este prezența la ore.

„Este foarte aiurea să faci ore online. Nu ai cum să faci nici dans, nici orchestră. Ce să mai zicem de un concert online? Plus la toate, elevii nici măcar nu stau la ore, pleacă acasă și bun dus”, ne-a spus profesoara de la Colegiul de Arte Nicolae Botgros Soroca, Sofia Spinei.

 „Orele online nici pe departe nu înlocuiesc contactul direct. Prezența la aceste ore este de 75 – 80%. Pentru toți cred că există dureri de cap de la excesul de tehnologii moderne, sunt lucruri utile care pot fi făcute ușor în online, secvențe video, proiecte PowerPoint etc. Dar, în fiecare plus este și un minus și în fiecare minus există plus”, a susținut profesorul de la Colegiul Pedagogic „Mihai Eminescu” Soroca, Dumitru Uretii.

„Este foarte complicat și nici nu ne bucură faptul că am revenit la online. Eu optez pentru calitatea, nicidecum pentru cantitatea procesului educațional. Dacă vorbim despre această perioadă prin care trecem acum, este foarte și foarte greu. E obositor atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Orele online nu ne duc la niciun rezultat bun. Elevii se prezintă la ore, dar ar fi mult mai bine să revenim la ore cu prezență fizică, așa cum a fost până la pandemie. Însă datoria noastră este să protejăm copii și pe noi înșine”, a menționat profesoara de la Colegiu de Arte „Nicolae Botgros” Soroca, Maia Belinschi.

Nici unii elevi nu sunt bucuroși să revină din nou la lecții online. Potrivit lor, lecțiile online nu prea își au rostul, iar unele sunt chiar inutile.

„Să vă spun sincer, dintr-o parte îmi place online, deoarece am posibilitatea să lucrez în timpul lecțiilor, dar pe de altă parte nu îmi place pentru că nu învățăm cum trebuie. Temele nu se fac normal. Mulți colegi nu au posibilitatea să intre la lecție pentru că nu au calculator acasă, sau telefon, sau chiar Internet. Astfel, cel mai greu e să susținem examenele, pentru că acasă nu prea facem lecții, dar mai mult ne ocupăm de treburile noastre”, a zis eleva Colegiului de Arte Lena Magamedova.

 „Vreau să spun că văd și partea bună aici deoarece ține de sănătatea noastră. Dar cum să faci muzică online? E ceva ce nu comportă răspuns. Fizic e cel mai bine. Ești cu profesorul, el îți explică, iar tu însușești”, a sugerat elevul Colegiului de Arte „Nicole Botgros” Soroca Roman Popovici.

 „Pentru mine e chiar complicat să fac orele online. E mult mai diferit față de cele fizice. Atunci când îi vezi unui profesor privirea, entuziasmul cu care prezintă tema, înțelegi mult mai bine ceea ce vrea să transmită. După părerea mea, nu sunt extrem de eficiente orele online. E și foarte dăunător pentru noi să stăm toată ziua cu ochii în diferite tehnologii, însă totuși ne conformăm situației existente și cred că dacă vrei cu adevărat să înveți, e posibil și așa”, ne-a relatat eleva Colegiului de Arte „Nicolae Botgros” Soroca Corina Teleatnic.

Pandemia COVID-19 a avut un impact fără precedent asupra tuturor nivelurilor de educație și învățare din întreaga lume. La începutul lunii aprilie 2020, închiderea școlilor în cele 194 de țări a afectat circa 1,6 miliarde de elevi la nivelurile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial și liceal, reprezentând 90% din totalul elevilor încadrați în sistemul de învățământ.

Valeria Prisacari

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.