Dezvoltare prin cooperare: Colegiul ,,Mihai Eminescu” din Soroca vs Școala Profesională Superioară din Vinița

0
62

  Unul din obiectivele generale care s-a dorit a fi pus în practică cu ardoare a fost deschiderea Colegiului ,,Mihai Eminescu” din Soroca către experiența europeană prin intermediul proiectelor. Primele elemente de acest tip fuseseră experimentate încă din anul 2016 cu Folkuniversitetet, Suedia, Uppsala.

Folkuniversitetet, Suedia, Uppsala promovează cooperarea dintre state prin proiecte educaționale, care ne-a oferit posibilitatea să interacționăm cu instituții de învățământ din Ucraina, Vinița.

Numeroasele activități desfășurate în cadrul proiectului, precum și mobilitățile individuale întreprinse de profesori au avut ca scop: îmbunătățirea calității învățării și consolidarea dimensiunii europene în educație prin realizarea unor schimburi de experiență și bune practici cu profesorii și elevii din instituții similare din străinătate; promovarea multiculturalității și inovației în ceea ce privește modelele pedagogice și tehnologiile informaționale; formarea și dezvoltarea spiritului de respect față de valorile europene prin încurajarea toleranței și a dialogului intercultural; implicarea activă a partenerilor sociali în viața instituțională prin stabilirea unor relații de parteneriat cu părinții elevilor și cu comunitatea locală.

Evenimentul de bun augur a avut loc pe data de 06 iulie 2021, când  Colegiul ,,Mihai Eminescu” din Soroca a încheiat un Contract de cooperare în domeniul educației, la specialitatea Turism, cu  Școala Profesională Superioară din Vinița, Ucraina… Participarea în activități comune vor actualiza cunoștințele referitoare la alte țări/culturi/sisteme educaționale, spre motivare în dezvoltarea continuă a competențelor profesionale.

Organizarea riguroasă a tuturor activităților în colaborare cu partenerii din străinătate vor spori entuziasmul și vor crea premisele dezvoltării creativității și a imaginației elevilor, pe de-o parte, prin găsirea de soluții la problemele legate de mediul înconjurător care este în permanență amenințat de descoperirile civilizației, iar pe de altă parte, vor oferi o viziune comparativă între măsurile de protecție și gradul lor de implementare în diferite țări europene.

Tatiana VIȘNIOVAIA, directoarea Colegiului „Mihai Eminescu”

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.